Respass


Oj vilken dag det blev, starten blev jäktig om man säger så...

Gubben han åkte redan kvart över fem idag, han skulle vidare till Göteborg så idag skulle jag ta bilen själv...upp som vanligt kvart över sex, (drog mej idag till halv sju) eftersom jag skulle åka själv...in i duschen, blåsa håret, ner för frukost men innan dess så tänkte jag gå ut och starta bilen...ja det finns dieselvärmare....men attans det var ju underkylt regn, bottfruset på alla rutor och jag kom in te ens in i bilen, helt igenfrusen...men hur skulle jag göra, tittade på klockan, kvart i sju, jag skulle hinna ner till busshållsplatsen vid stora vägen. Höll på att få katten emellan dörren när jag jäktade iväg...maskaran i fickan och gröttallriken på bordet...stoppade ner en banan i förbifarten. Sprang ner mot vägen, jippi, bussen kom och svischade förbi....han såg ju inte mej...
Men man skall ha tur ibland, grannen....tack Mari....kom som en ängel förbi med bilen och jag stannade henne...hon körde mej ner till byn och vi hann precis innan bussen skulle köra vidare.
Men sen var det stopp igen,,,,respass tack....men nej, jag hade ju inte ens skickat efter en sms biljett, hade inte en tanke på det trots att jag sitter och jobbar med detta om dagarna....det hade försvunnit i all stress...men jag hade ju som tur var ett visa kort i plånboken....endast 76 kr för en enkelbiljett....jiiiiises....

Jag kom iallafall med bussen, ringde min kollega som var snäll och hämtade mej i stan...vi jobbar ute på industriområdet och dit går ju bara en buss på morgonen och den hade ju gått....

Sen har dagen gått...jag sminkade mej på jobbet hade gudskelov alla kläder på plats...hoppades att katten hade klarat livhanken och inte satt mellan dörren och karmen och att jag inte hade glömt kylskåpet öppet...som sagt det var snabba ryck innan jag kom iväg...

Hem var jag ju också tvungen att åka buss och eftersom jag inte hade någon bil nere i byn så fick jag lov att ta Hagforsbussen hem, den stannar ju efter vägen....
Men nu hade jag köpt mej ett respass, gjorde det redan under dagen så jag inte skulle få betala lika mycket igen...



Ja herre gud vilken morgon...jag har varit yr i skallen idag av och till och det har säkert att göra med denna stress som blev av...nu sitter jag här i goa stolen med en stor balja te...fötterna i högläge...väntar på att Svenska Idrottsgalan skall börja klockan 20.00. Imorgon får det inte bli en sån här morgon igen.....då ligger jag kvar...




Kommentarer
Postat av: Mari

Hahaha ojoj så det kan bli....

2010-01-18 @ 19:46:33
Postat av: Lena J

Ingen vidare början på veckan va? Bara att hoppas att det var veckans bravad. Resten blir lugnare ska vi tro. Allt gott!

2010-01-18 @ 20:07:42
URL: http://lejo53.bloggagratis.se
Postat av: Lena J

http://www.karinsdesign.webb.se/

2010-01-18 @ 22:00:20
URL: http://lejo53.bloggagratis.se
Postat av: Ingela

aj vilken morgon, stackars dig och katten. Kram

2010-01-19 @ 22:41:00
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0