Skogsvägen hem


Hemma igen...Vi åkte igår morse efter melodikrysset upp till stugan. Förberedde middagen hemma, stekte kotletter och skalade potatis, bara att värma när vi kom upp.
Frida och Jimmy med vovve kom upp till oss vid 13 tiden, vi var ute en stund och skottade, sen in och värmde middan..
Diskade upp och klädde oss sen igen, ut för en skön promenad. Hunden Shawn han var så sugen på att springa av sig så han ylade innan han kom ut.

Vi har haft älg i trädgården, två stycker, förmodligen ko och kalv, det var tydliga spår efter dem, med både skit, legor och sen hade de ätit upp min fina en...hoppas nu att den kommer tillbaka.



Ser ni vad de smaskat av sig av de fina skotten på enen..



Vi gick den gamla vägen runt, en lagom tur som är mycket rogivande och fin...gubben före med hunden som var mycket ivrig på alla dofter.



Snart hemma igen, här har Frida tagit över, ni ser stugan i bakgrunden. Hemma igen i stugan drack vi kaffe, kolade lite på fotboll, eldade i öppna spisen för att hålla värmen och bara mådde gott....Frida och Jimmy åkte hemöver till sej vid 18 tiden....de hade då 1 timmes bilresa framför sig. Vi hade en jättemysig dag tillsammans med dem.
Imorse sov vi länge som vanligt i stugan, där är det ännu tystare än hemma i huset....kollade lite på Nyhetsmorgon, åt en lång frukost och drack kaffe....städade ihop och åkte hemöver igen vid 12 tiden...



Vägen hem idag åkte vi förbi Pardis..stannade vid sjön och gick ut på den en sväng, satt en och annan pimplare ute. Lite disigt men ändå en skön dag.



Pulsade sen tillbaka upp från sjön. Så fint i skogen när det bara är en stig att följa med massor av olika djur som gått före.



Skogen är verkligen full av snö...inte lätt för alla älgar och rådjur nu när det är en halv meter i skogen. Den sista veckan har det varit flera älgolyckor runt här, och en del har gubben varit utkallad på för att söka och sen skjuta om det behövs. De söker sig fram mot vägen där snön inte är så djup.



Här är som sagt bara vinterväg och så här ser det ut här hos oss strax innan vi är hemma. Detta kort taget vid Acksjöhyttan då vi kom över skjutfältet hem.

Nu skall jag baka en rulltårta, gubben skall ha möte med valberedningen för Karlstad-Hammarö jaktvårdskrets här i eftermiddag.
Ha det gott alla där ute...fin söndagkväll...jag skall titta på, I en annan del av Köping....


Kommentarer
Postat av: Helga

Brukar ni ofta åka till stugan även vintertid?



Vi stänger till i november och återkommer i mars/april.

2010-01-24 @ 21:18:29
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Ninni

Lät mysigt, men är det inte jobbigt att både ha ett hus och stuga att ta hand om??



Enen bjöd du väl på dom stackarna har väl inget att äta nu!



Kramen

2010-01-26 @ 16:04:31
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Vilka vackra bilder du tar, min vän! Man blir nästan lite "fabelfull" när man ser dem...!

Vi brukar också se på Köpingsgänget, och jag och Carolina har haft ett stående skämt nu därifrån:

"Har du ont i mun?"

"Nej, jag har ont i käften!"

Det är så klockrent underbart och roligt sagt av "Tobbe"!!... och jag och Carolina skrattar varje gång! Å man skrattar ju aldrig och neverever ÅT dem... man skrattar MED dem!



Varm kram, min goa vän...



Ps. Mamma är hemma från sjukhuset igen... efter en långvarig infektion som nu försämrats hennes KOL. Tack vännen, för att du bryr dig om... du är så så så guld värd! Dina barn måste vara verkligen så stolta över att ha en mamma som du!!

2010-01-26 @ 21:29:10
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Roligt att få följa med på skogspromenad så här med alla spår av djur. Och så bakas det här också. Exakt alla bloggare bakar nu i sina inlägg, alla utom jag. Till och med Suss särbo har börjat baka. Jag känner grupptrycket där! Men jag ska nog orka stå emot.

2010-01-26 @ 21:40:15
Postat av: Ingela

Hej där på kvällskvisten, imorgon är jag ledig och nu har vi Hindersmässan här i Örebro, kul ska fynda lite. Kram

2010-01-27 @ 20:05:07
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0