Solig dag...


Melodikrysset löstes idag med gubben och svågern....efter det så åkte vi till mamma och pappa, syrran mötte upp och det bjöds på stor smörgåstårta. Mamma fyller år idag...grattis lilla mamma, idag när du fyller år...kommer ni ihåg den sången....tror det var Sven Ingvars som sjöng den...

Stannade några timmar, de tycker mycket om när vi kommer, pappa han älskar att töla, speciellt då om gamla tider...vi hänger med så gott vi kan, ibland blir det väldig blandning på allt och alla...ja vi blir väl likadana kan jag tro...älskade mor och far.

Vägen hem tog vi genom skogen, solen har varit helt underbar idag...den har lyst över snön så man blir alldeles bländad.



Himlen är alldeles blå....vackert mot den vita snön.



Alldeles orörd snö...ja en del älg, rådjur och hare hade varit framme, men annars helt vit och fin.



Här är vi nere vid sjön Örten. Det satt en del pimplare ute påsjön. Jag tycker om att pimpla, det inger mej en ro att sitta där och dra pimpeln upp och ner.



Visst är det vackert? Här satt vi en stund och bara njöt av frisk luft och stillhet...ja inte inne i bilen då utan bak i bakluckan....

Nu skall vi strax åka in till stan för att umgås med brorsan, min ena syrra och deras respektive. Vi skall äta fondue...vi brukar göra det 1-2 ggr om året och vi har med älgkött. Vi brukar ha det väldigt trevligt tillsammans så jag är helt övertygad att det kommer bli så ikväll också...
Imorgon är det vasaloppet, alltså sitter vi bänkade framför tv kl 08.00 då starten går.
Nu skall jag ta mej en snabb promenad innan vi sticker...so long....


Kommentarer
Postat av: Anki

Jag har nåt åt dej på min blogg



Kraaaaaaaaam

2010-03-06 @ 19:32:36
URL: http://nabban.blogspot.com
Postat av: Ingela

Hej Du! Åkte förbi hemma hos dig idag, tänkte att var du ute så skulle jag stanna, annars inte. Kram på dig för bli en annan gång. Kram

2010-03-06 @ 21:36:29
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0