Borta bra, men hemma bäst

118112-42        Hötorgshallen118112-41 Puben Kickis118112-40  Centralstationen - Förkväll118112-39  Granen inne på Gallerian118112-38 Belysningen på Åhlens city118112-43  Julmarknaden i gamla stan


Tisdagens schopping fortsatte i samma anda som måndagen...men denna dagen stannade jag lite och hämtade andan...var ner i Hötorgshallen och köpte lite solrosfrö, sesamfrön, fikon och naturgodis. Jag gick till gamla stan och var bara tvungen att gå till julmarknaden, där var jag ensam, konstigt, ja inte riktigt ensam förresten, det var ett tiotal japaner där med sina kameror...fotade allt, synd att det inte var snö bara för det skall det vara när man går på julmarknad. Sen satte jag mig på en fik inne i gamla stan och riktigt njöt av livet, kaffe och budapestbakelse, inte fy skam va....50 kr som hittat. Fortsatte sen min vandring in i Gallerian, där gick jag på denna gran, lite för modern för min smak, men den lyste iallafall fint, gissa vad som var där och fotade, jo en massa japaner...De är för söta som de springer omkring med kameran i hösta hugg. Jag hann med en öl på kickis pub, gick förbi vår favoritrestaurang Biffi, ja ingen kan säga att
jag inte rört mig dessa två dagar, höfterna värker och plånboken är tom...men jag har köpt en hel del julklappar. Peter och jag satt en timme på centralstationen och tittade på folk, precis nedanför Förkväll studion igen, vi såg Bert Karlsson, Jimmy Jansson och Mikael från bonde söker fru..Jag har fyllt min kändiskvot  mycket dessa dagar...Tåget var en timme försenat hem, men gissa vem som hamnade precis bakom mig på tåget, jo Jimmy förståss...
Men nu är vardagen ett faktum, skall städa och ställa fram ljusstakarna i fönstret, och faktiskt är det väldigt gott att vara hemma....

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej!!!

Ja, skönt att komma hem...
Borta bra men hemma bäst!!!
Skönt att du fick en del uträttat i stora staden...
Du har väl tänkt på mig??? :)

Vi höres!!! Kramis!!!

2006-11-29 @ 16:38:00
Postat av: Lina Lettenström

Å vad härligt! såna där dagar behöver vi verkligen! -mums, med ego-dagar ibland!! Ja, vi är verkligen lika nyfikna och galna när det gäller kändisar du och jag! ;) som om de vore några övermänniskor av nåt slag!! hihi. men kändis-sightseeing hör ju lite till när man kommer till storstan! så är det ju. själv såg jag Lasse Anrell när jag var i Göteborg sist, och var fullt nöjd med det!! hihi. ...nej, nu väntar sängen! kram kram

2006-11-29 @ 21:27:29
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0