Norge sista helgen i september


Duvnäs - Skien/Norge på 6 timmar..

Jag och syjuntan som består av Lollo, Maritha, Eva samt Bettan (Bettan kunde inte följa med denna helgen) åkte till Tone i Norge sista helgen i september. Åkte vid lunch på fredag med stopp i Töcksfors för fika, nästa stopp var vid färjan i Moss, denna tur tar ca 40 min, framme i Horten har man ca 1 tim och 20 kvar till Skien, anlände till Grorud och Staffan följde med oss till stugan som ligger mitt i skogen med varken vatten eller el, det vatten man använder hämtar man i bäcken och sen är det bara stearinljus som gäller. Det är verkligen avslappnande, man går liksom in i ett lyckorus, helt underbart för kropp och själ.
Ute på promenader i regn, pratade om livet i allmänhet och allt vi vill göra, samt att vi åt och drack både massor och gott...men som vanligt tar allt det underbara slut. Hemma igen sent söndag kväll, där väntade goa gubben, hunden och ungarna på mig..

bryggan vid stuganväntan på båten i Moss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0