orkide från thailand

orkide från thailand

Denna orkide hade Karl med sig hem som litet skott från Thailand för ca 4 år sedan.
För att lyckas med sina orkideer så tror jag att det sitter i fingrarna, eller vad man säger...alla kan...
Jag ger mina ljuvliga varelser vatten var 10:e dag, pratar med dem, ger dem lite näring på hösten och när de ser ut att behöa mer bark fyller jag bara på, som ytterkruka har jag en i lera för att inte solen skall bränna rötterna. Nu har de nog fått fnatt för de har blommat konstant i över ett år. Varje gång det kommer en ny knopp blir man liksom varm för då vet man att man får se dessa underbara blommor flera veckor till.
De är sagolika...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0