Å va mysigt

image182image183Brioimage184Åkeimage185


Å vilken underbar dag vi haft, flickorna har varit hemma..och Linas Daniel var med.....det är inte så ofta de har tid att komma och inte på samma gång, men idag passade det...vi grillade lite kycklingspett, tigerräkor och till det hade vi en god potatisgratäng. Och massor av sallad förståss..Sen hade jag gjort min specialefterrätt....krossa maränger och lägg i rund form, vispa en vaniljvisp och bred över, ställ in i frysen över natten, servera till hallon eller anda bär, det är så himla gott och så lättvindigt...
Vi tog en promenad till skogen efter maten och där fick Lina tag på en linbana, gissa om barnet kom tillbaka i henne...Sen skulle flickorna ha varsit tråg med sig hem för att sätta örter i, vi har en massa uthus så det blev ett fasligt letande överallt, men de fann vad de skulle ha...
Hästarna har det gott ute nu också, Åke är vår hund Villes favorit, en riktig arbetshäst....ja men nu har kvällen kommit och ungarna har åkt hem till sitt. Gubben och jag har nyss kommit hem från kyrkogården, vi har haft rengöring av gravstenarna, en sak som också skall göras...nu sitter vi i varsin fotölj och slötittar på ishockey, Sverige spelar mot Italien...imorgon bitti åker vi till vårt kära Gräs...trevlig valborg alla...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hejsan!!!

Ja, det blev ju god mat!!!
Du kunde väl ha ringt på mig...? =)
Jag kan se Lina framför mig, leka!! Hi, hi...
Ha en bra Valborg själv, om vi inte hörs!!
Kram!!!

2007-04-28 @ 22:08:18
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se
Postat av: Åsa

Ja.. vilken härlig middag o helg...önksar dig o din familj trevlig valborg!!! / åsa

2007-04-29 @ 19:21:29
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Lina

Ja det var verkligen toppen att komma hem i helgen! Imorrn kommer jag på visit igen! ;)

2007-05-01 @ 11:16:00
Postat av: EVA

Hej ! Och tack för ditt besök hos mig !
Vilka många vackra bilder du har och va långt våren hunnit hos er ! Här är det inte mycket som blommar än...men det kommer !

Kram Eva

2007-05-01 @ 15:38:35
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Tussegumman

Vad mysigt ni har det och en väldigt fin logg! Jag har varit inne och tittat då och då! Ja är ganska ny när det gäller bloggandet men jag lär mig hela tiden! Ha det gott/Tussegumman

2007-05-01 @ 17:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0