Påsken i Luleå

image155Matrast i Wilhelminaimage156Strax utanför östersundimage157Målgången i Moraimage1531 m snödjupimage154Utsmyckning på torget



Ja då var vår resa till Luleå över, det blev 240 mil...men vi hade en helt underbar resa, med sol hela tiden...När vi kom fram till Luleå så snöade det, men vi var ju i Norrland så det hör väl till liksom, kallt var det också.
Inne i Luleå var det inte så mycket snö, kanske en halv meter men utanför var det säkert 1 m kvar, ni kan se det på kortet med bänken och bordet på, där kunde man inte sitta och fika riktigt ännu..men då har ju de sitt kvar, om en månad kanske de får tussilago, isarna var så tjocka,  och det var hela tiden fullt med folk ute på isen som satt och fiskade och solade, och det vimlade av snöskotrar, alla familjer har säkert 2 st. Ja det är verkliga kontraster...men jag älskar Norrland och Luleå. Vi var till vår systers grav och sen träffade vi svägern Börje och ungarna.
Hemresan tog vi genom inlandet. Såg en hel del ren som sprang överallt.  Stannade i Östersund för övernattning, och fikade vid Knopparegården i Vemdalsgalet, lunch åt vi på ett trevligt matställe precis vid målgången i Mora...hemma igen sent på måndagkväll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkomna hem!

2007-04-10 @ 14:35:13
Postat av: Lina

Det var jag som skrev inlägget ovan!! glömde skriva namn ;)

2007-04-10 @ 14:35:52
Postat av: Ulrika

Skönt att ni är hemma igen...
Har ju saknat dig!!!
Ingen att göra melodikrysset med!
Bra att allt har varit bra...
Vi höres!!!

Kramis!!!

2007-04-10 @ 17:11:30
Postat av: Nina på Johangården

I julas var jag i Vilhelmina och hälsade på en familj. Jag befann mig alldeles i närheten av Vilhelmina hotell med sparken på taket.

Men... någon bild på det tog jag ju naturligtvis inte.

2007-04-23 @ 19:53:35
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0