Bonnloppis


Denna helg har varit fullteknad som alla andra helger, men som alltid lika kul...
Fredag kväll hade vi grillknytis i Acksjön, vår samlingspunkt här i bygden, vi var ett tappert gäng på ca 25 personer som träffades, grillade och hade trevligt, och slog mygg som inte är så trevligt...Timmen blev inte så sen då vi skulle ha loppis hela lördag mellan 08.00-10.00 på samma plats...tur med vädret hade vi för denna sommar har ju totalt regnat bort men just denna dag så sken solen..

image356image357

Allt skulle säljas, men nog hann man prata lite skit också...

image358

image359

Visst har vi det fint i vår bygd...
Dagen blev lyckad, väldigt mycket folk hela dagen , och det som inte blev sålt det skickades till stora loppis i byn bredvid..Tidafors...där slutade vi lördag kväll...med bouleturnering, det har vi två gånger om året ett sommar och ett vinter...det samlar hur mycket folk som helst och innan det är klart så är det sen kväll, jag kom ju lite senare eftersom loppis höll på till 18.00 och boulen började kl 17.00, jag spelade inget iår men gubben hann med att spela...åkte ut efter en match...men han  var lika glad för det, då kunde vi ju istället äta tillsammans, man tänder alltid den jättestora grillen och där grillas det under kvällens lopp....kul var det också...

Söndagen har gått till att städa, ungarna skall komma till oss och äta i kväll, skall grilla lax och stora räkor på utegrillen...det älskar dom,,får väl skämma bort dem lite då de är hemma så sällan...
Peter och Ville har gått tillskogen menas jag röjer, de skulle plcoka lite svamp...som sen jag får rensa...inte lika kul, men gott när det är klart...

Ja det var vår helg som snart är slut..imorgon är det arbetsdag igen för familjen, jag och ville hittar säkert på nåt kul vi också...

Kommentarer
Postat av: Ninni

Va mysigt det såg ut...fick du nåt sålt??
Är du fortfarande ledig..jag börjar i morrn..suck!
Kraam

2007-08-05 @ 19:27:04
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Inte en loppis och inte en auktion har jag varit på denna sommar. Fast än är sommaren inte slut. Ha det bra!

2007-08-05 @ 20:47:59
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Persilja

Härligt såg det ut! Svarar på din fråga här istället: det var så att hon som skriver "hemmabilagan" på tidningen läser min blogg och frågade...och jag min tok tackade ja...

2007-08-05 @ 21:51:23
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: Tussegumman hemma igen...

Vad mysigt ni har det! En äkta bonnauktion skulle vara kul att besöka! Ha det gott! Nu har sommaren äntligen kommit till oss och jag skall börja arbeta i morgon

2007-08-05 @ 22:04:54
URL: http://tussegumman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0