Dansen på logen


Dansen igår på Torsked logen var mycket trevlig...det var en kombinerad kräft och rock kväll, man startade vid 19.00 och då var det knytis med vad man ville äta men de flesta hade kräftor med....kräftlukten lång tät inne på logen, men som tur är så går det ju att öppna dörrar...Kl 21.00 skulle dansen börja och det var..

image413

Empty bottle band som spelade, ett inhemskt rockband som spelar ibland på fester...de är himla bra för de spelar sån musik som man lyssnade på när man var "ung" typ Status Quo, Beatles...de bjuder verkligen på sig själva...
Trycket på dansgolvet var hårt och ..
image415

Karl och Sofie buggar loss ...när det blir festligheter så här på landet då ställer verkligen alla upp...gammal som ung och det var verkligen en salig blandning på folk...

image416

Jenni fyllde 30 år, utklädd till prinsessa kom även hon på kalaset....här är det Mattias som säger...Jenni, titta på Kicki...hon vill fota dej....neeeejjjj.....låt bli....
Men jag lät inte bli...förlåt Jenni...hoppas din kväll var bra...

Ja vi hade verkligen trevligt, det var svårt att åka hem, men vi skulle upp tidigt, så kl 01.00 låg vi i sängen. Ungdomarna skulle på dansträning i Karlstad kl 10.00 söndagmorgon och jag skulle upp för att baka, vi har dansen på Holken ikväll och jag skall baka kaffebröd till det...


Kommentarer
Postat av: helga

Här sitter inget fast... märker jag!! Vad roligt ni har! Jag tänkte på det här med musiken som du skriver att ni lyssnade på förr. Det roliga är att mina barn älskar den musiken och letar låtar på nätet med Beatles, Neil Young m fl...

2007-08-19 @ 10:18:05
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: ejmis

Det har varit full fart hela helgen för dig märker jag! =)

2007-08-19 @ 11:58:45
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Ulrika

Synd att jag inte kunde vara där...
Men jag var ju på en trevlig kräftskiva istället!!
Finns det nåt mer kul som hände, tar jag gärna emot skvaller.. He, he...
Men du fotade ju inte kusin Björn som spelar trummor!! :(
Ha en bra dag på Holken!!!
Kramis!!

2007-08-19 @ 15:46:05
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se
Postat av: A n n a

Såna där tillställningar är väl trevliga? Fotad det vill man ju inte heller bli ;) men man har fått vänja sig i o m bloggandet..då är man med på alla möjliga bilder.. :)

2007-08-19 @ 20:46:22
Postat av: Anna

Kul med såna där fester. Vi har fester här i vår by titt som tätt o har mkt trevligt ihop. Vi är ofta i ett gammalt missionshus, som liksom blivit byns festlokal. Ha det fint. Anna

2007-08-19 @ 21:27:33
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: Lena Svärd

Hej!
Vilken mysig blogg!! ;-)
Tack för gôtt samarbete igår.
Här kommer kakreceptet jag pratade om:
Majas Vinbärskaka
Ugn 175 grad. i ca 35 min
125 gr smör el. margarin
2 dl socker och 2 ägg
2 dl vetemjöl, 1 tsk bakpulver
(ev 1 tsk vaniljsocker)
2 dl röda vinbär (+ lite socker)
Smält matfett i en kastrull. Låt svalna. Fyll på med socker och ägg och rör om kraftigt.
Blanda mjöl och bakpulver och rör ned i kastrullen.
Häll smeten i en smord form med avtagbar kant.
Lägg på bären och ev. lite socker.
Drädda i 175 grader ca 35 min i nedre delen av ugnen.
(Jag brukar lägga över folie efter ca 25 min för att kakan inte ska bli så mörk. ANvänder inte ströbröd i formen utan Idealmjöl istället)
Sikta över lite florsocker.
Servera med glass eller vispad grädde.
Smeten funkar till de flesta frukter och bär:
Äpple, kanel och socker
(kanel istf vanilsocker i smeten)
Päron, ingefära.
Hallon, jordgubbar, krusbär, rabarber....
Lycka till!
// Lena

2007-08-20 @ 09:05:30
Postat av: Ninni

Kul!! Har dom fortfarande danser på Holken, ja där ser man!
Ha det bäst..kramen

2007-08-20 @ 09:37:48
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Monica

Så roligt det är med sådana fester där det blir både gammalt och ungt. jaha, trodde inte det var något på Holken längre.....
Ha det gott

2007-08-20 @ 10:20:14
URL: http://mjsson.com/blogg
Postat av: helga

Men lilla gumman vad tråkigt med din katt. Fy sjutton!! Jag förstår att du är jätteledsen! Tänker på dig!!!! Kram!

2007-08-20 @ 13:20:43
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Erik

Du borde bli musikrecensent Kicki,
du vet vad du pratar om
haha
ses snart på hockeybussen

2007-08-31 @ 14:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0