Kräftor



Hemma igen från stugan...vi fick fint väder, har klippt gräset, promenerat med hunden, varit till sjön och faktiskt kunnat sitta och njuta på verandan med en kall öl...Underbart

Kräftorna fick vi ta inomhus, hade glömt kameran under helgen, typiskt....men jag tog ett kort på paketet när jag kom hem igen, dessa kan verkligen rekommenderas. Kommer inte ihåg vart jag köpt dem för de var sedan i fjol men skulle tro att det var Ica Maxi, tinade bara upp dem och la på en drös med nya dillkronor...

image392

Har någon smakat dessa, vad tyckte ni i såna fall.....en kall öl till och en gammeldansk, hmmmm

Mina underbara dahlior, en del av dem...det är konstigt, man lägger ner knölarna i källaren på hösten, tar upp dem på våren, delar dem och när de blommar så finns det alltid en ny med som man inte har haft tidigare, iår har jag denna nyhet...kanske en blandning av denna mörkröda och den vanliga röda....

image393
jag kan inte komma ihåg att jag haft denna tidigare och ingen gul heller...

image394
detta är min favorit dahlia, helt underbar färg, djupt lila...

image395

Till nästa år skall jag försöka att få tag på en vit med röd kant som jag sett i en tidning...har nån sett den på riktigt, är den vacker....

Ja blommor kan man bara inte få nog av, håller ni inte med mej...

Kommentarer
Postat av: helga

Vilka fantastiska dalior. Jättefina! Kul att kräftorna smakade!! Vi har inte ätit några ännu i år.

2007-08-12 @ 15:49:29
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: matilda maräng

Vilken färgprakt!! Du har verkligen gröna fingrar..

2007-08-12 @ 16:21:36
URL: http://matildamarang.blogspot.com
Postat av: Pialotta

Joooooooooooooo blommor kan jag inte vara utan.. gillar dina dahlier.. nu kommer snart alla vackra höstastrar och annat fint..
Kräftor åt vi förra helgen.. det var en billig variant.. ja en så billig att man inte trodde de skulle smaka ett dugg faktiskt, men det gjorde dom.. alldeles perfekta.. priset..49.50 på Maxi..
De du..
Tjingelong o ha de gött:-)

2007-08-12 @ 17:56:02
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0