Vi skall göra nytt traktorgarage



Men det är långt kvar till vi kan börja snickra....Peter han kämpar och kämpar med dessa bräder, jag hjälper till det jag kan, det skall ju läggas i prydliga högar för att få torka nu och det är noga så de inte blir vinda och skeva...en del läggs på lagårdssidan och en del inne på gården...oj va bräder.... men det är en rikedom att kunna ta vara på sin egen skog och göra nåt av det, snart står ju ett nytt garage där av det som alldeles nyss stod i skogen...

image339

Detta skall rivas och göras nytt...

image340

Underarbetet är noga, det skall kunna komma luft emellan...

image341

Denna högen klar, takstolarna underst och reglingsvirket överst...

image342

Högen med resten av bräderna lägger vi inne på gården..

image343

Älskade gubben, han sliter, nyss hemkommen från kontoret direkt i brädhögen...

Skall göra nåt gott till kvällen, riktig rörkakao med grädde och ostsmörgås...mums, det tycker gubben om....

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja ibland så får vi smörja kråset..på våra gubbar..=)
Ja det är inte gjort i en handvändning.. o bygga garage..
Brukar säja gubben o jag.. att först så ska det jobbas hela dagen.. o sedan jobb hemma med..
Vi känner av åldern..=) fast vi är ca 45 "bara" båda 2!
/ kram åsa

2007-08-01 @ 19:51:25
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Nina på Johangården

Jättejobb... men tänk hur trevligt det känns när det är klart. Och var stolta över resultatet.

2007-08-01 @ 20:45:33
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Persilja

Jag gillar att läsa hos dig för att du är så kärleksfull mot din familj. Det är en gåva. Jag försöker så gott jag kan, ja, barnen är det ju lätt att vara kärleksfull mot, men jag tror att min framtoning gentemot min gubbe är lite mer trött och gnällig än din. Ska försöka locka fram den där snälla i mig, fniss! Som kokar kakao åt gubben!

2007-08-03 @ 12:07:19
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0