Vår Stockholmshelg

118112-123Lina 23 år118112-122Lina och Sanna 118112-121Antekningar118112-120Pyjamasparty118112-124Fika i gamla stan


Ja då var vår tjejhelg avslutad då...det går alldeles för fort.
Bettan, Sanna, Lina och jag tog tåget till stora staden för att bara mysa och schoppa, bokade hotell genom coopkortet och fick 2 rum på Amaranten endast 700 m från centralstationen, och med tunnelbanan och bussen runt knuten. Vi betalade för 2 personer 2 nätter endast 1298 kr inkl frukost, väldigt billigt. Detta skall vi utnyttja fler gånger. Åkte med 08.24 tåget på fredag morgon 23/2 och var framme i Stockholm vid 11.30. Drog väskorna i snömodden de 700 m (som just idag kändes som 7 km för det snöade så). Tjeckade in på våra rum och begav oss sen ut i vimlet,  hamnade bla på Sturegallerian där vi inom en halvtimme hade sett 10 kändisar (vi är kändistokiga och tävlar alltid i vem som ser mest såna, har ju inte så många här i Molkom). Innan vi gick tillbaka så hade vi handlat med oss frukt och ost för att ha till kvällens pyjamasparty på rummet, vi skulle ju se Lets dance...
Uppe igen vid 10.00 på lördag fm, detta var Linas 23 års dag. Det bar iväg till Söder, flickorna skulle idag schoppa på secondhand affärer, Bettan och jag tyckte nog att vi hade för mycket av den varan sen tidigare så vi tog oss på egna ben neråt centrum igen. Kvällen tillbringade vi på en jätte mysig källarrestaurang i Gamla stan där vi skulle äta gott med födelsedagsbarnet. Vi åt trerätters med toast skagen som förrätt, oxfile med svampsås och potgratäng till huvudrätt och till desser en kopp kaffe med mintkaka, till detta blev det öl och vin. Vi åt och njöt, tog tunnelbanan hem igen lagom för att se att Andreas Jonsson gick till final i Melodifestivalen. Lina och Sanna hade bestämt sig för att göra Stockholm by night, de hamnade på rekommendation av  servitören på restaurnagen på Cafe Opera....vad de gjorde där får de själva berätta. De kom iallafall hem runt 3 och hade haft det bra. Uppe igen vid 09.00 på söndag, chekade ut och lämnade väskorna på centralen, gick sen en runda upp till gamla stan där vi tog en fika, flickorna sprang sen på sitt och Bettan och jag följde hela Birger Jarlsgatan upp för att komma till the.cookbook café, där vi skulle äta vår lunch hade vi tänkt, nu var det stängt på söndagar så det var bara att pallra sig tillbaka till stan igen, åt istället på ett jättemysigt matställe i Gallerian. Tåget hem igen vid 14.30 och hemma i Karlstad igen 17.30. Detta var vår helg som gick alldeles för fort...när åker vi igen tro...

Rekommenderar the.cookbook café, ett cafe och bokhandel i ett, av systrarna Lisa Eisenman Frisk och Monika Eisenman, rekomenderar deras böcker soppor, bröd & röror, två systrars söta. Har gjort massor av mat från deras böcker och kan varmt rekomendera ett morotsbröd som finns med på min blogg.

Kan också tala om att vi kom upp till 29 kändisar under helgen...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej!!!

Ni verkade ha haft en bra helg!!
Och det var ju det som var meningen..
Synd att du missade hockeyn, det var en höjdare att se FBK göra 9-0!!! Tom vågen gick runt i arenan några varv..

Kramis!!!

2007-02-26 @ 18:04:00
Postat av: FRIDA

Hej!
Har jag någon gång talat om för er att ni kanske är världens mest pinsamma personer, men jag är dock glad att ha er i min släkt, så jag behöver skämmas för några jag inte känner!!!
HUr pinsamt är det inte att sitta här i min trygga lilla insnöade värld framför datorn å bli generad å röd om öronen när det dyker upp en servett med kändisar ni sett!!!!!!!!!!
Hade jag vore 14 år nu hade jag nog dött :)
men mina älskade favoriter, jag ska skärpa mig å göra precis som ni gjort när jag ska besöka huvudstaden om 2v...
Å undrar då någon vad jag håller på med så kan jag ju alltid skylla på att det är ett släktdrag,å att vi för någon slags tävlingsdagbok om kändisar i stor stockholm. Sug på den ni!
ÄLSKAR ER; NI ÄR BÄST DET VET NI!!!!

2007-02-26 @ 22:56:28
Postat av: Lina

Ja vi hade det verkligen oförskämt bra i helgen! men det var vi värda!! puss puss och tack för allt!

2007-02-28 @ 12:27:39
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Lina

Frida: Hi hi...ja, du vet ju hur vi är!! hihi
det är nog nåt i dna:t tror jag! Vi får se vad många du ser om två veckor! 29 st. slår du nog inte ;)

2007-02-28 @ 12:29:42
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: FRIDA

nej, antagligen inte, min radar är inte såfullt aktiverad som eran...:)

2007-03-01 @ 10:53:09
Postat av: Fatima

Ja, jag brukar inte använda servett, men kändisar räknar jag ändå =) Nu har jag fått min orkide att blomma!

2007-03-03 @ 00:18:30
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com
Postat av: kicki

Grattis, visst är det väl underbart när den kommer igen orkidén,,underbaraste blomman.
kicki

2007-03-03 @ 12:46:27
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: kicki

Grattis, visst är det väl underbart när den kommer igen orkidén,,underbaraste blomman.
kicki

2007-03-03 @ 13:28:51
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Sanna o Bettan

Kändisar i all ära, men när det verkligen gäller så är blod tjockare än champagne!!...fast skumpa är godare, tror vi

2007-03-04 @ 20:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0