Fredagsfrestelse


FREDAGSFRESTELSE


För 4 personer

En stor fläskfile´

röd paprika
10-15 champinjoner färska
en purjolök
pikantost med paprika
paprikapulver
curry
matlagningsgrädde

Stek fläskfilen och låt den koka till den blir klar, töm av spat och spara.
Stek strimlad paprika, champinjoner i skivor och purjolök i ringar. krydda med paprikapulver och curry,
töm på spat som blev efter fläskfilen. Koka ihop ca 10 min till grönsaker och svamp är mjuka.
Häll i ett pkt matlagningsgrädde och pikantosten, låt osten smälta i såsen.

Serveras med ris och en god sallad

Detta är ett av mina favoritrecept...prova jag lovar att du kommer att älska det

Kommentarer
Postat av: Lina

Fredagsfrestelse är min absoluta favorit!!! Ni måste alla prova denna nån gång! Mumsfillibabba! Jag kommer lägga ut ett laxrecept på min blogg om ett tag. Daniels mamma bjöd oss på den rätten i lördags och den var ruskigt god. Ska skriva av receptet först bara!!! *hungrig*

2007-01-21 @ 20:04:04
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Hej!!!

Ja, det där lät gott!!!
Det ska vi genast testa...
Kanske inte idag då, men snart!!!
Mmmm...
Tack för tipset!!!

Puss och kram!!

2007-01-21 @ 22:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0