Gubben i trädet

image253

Igår hade vi stora trädfällningen på gården: Vi har två kopiösa lönnar vid porten och en av dem håller nog på att dö...så igår kom gubben på att nu, nu, skulle det göras...För att komma upp i trädet så krävdes både traktor med skopa och i skopan en stege...

image254

Jag stod med andan i halsen och skakiga ben, ville ju ha gubben kvar liksom...han är ju inte den vigaste längre min älskling, men van med motorsåg är han ju så det ordnade sig, Karl och hans Sofie stod på vägen med ett jätte rep och drog i grenarna så att de skulle hamna utåt gärdet  och den gamla vägen istället för in mot gården...
Endast en fyrhjuling kom så jag behövde inte slita ut mig med att stoppa bilköer...ja så många har vi ju inte här då, men man kan aldrig veta,...ryktet kan gå fort här mellan bönderna....ja se uppe i Duvnäs där fäller de sina stora lönnar...de som stått där i 150 år, men som sagt ingen kom och vi fällde ju dem heller inte utan bara några torra grenar...

image255

Nu skall det även börjas med att göra midsommarfint på gården, ni som bor så här kanske har det likadant, till midsommar skall det vara slaget runt uthus, lagård och boningshus...nu har vi ju ingen dräng och piga längre här på gården utan det är ju vi själva nu som gör det...och det är kul för alla är vi ute och hjälps åt...

image256

Här får jag hjälp med det senaste inlägget, Ville.....wachtelhunden, nybadad i sjön...

Kommer fina bilder före och efter gräsklippningen lite senare ikväll.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja, Ville är duktig på datorer...
Han skickar mail till mig varje dag!!!
Önskar jag kunde maila över lite "leversnittar" till honom som han tycker så mycket om!!!
Jag antar att det blev fint när trädet kom ner?
Kram på Er och ta det lugnt i trafiken!!

2007-06-19 @ 16:50:43
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Tur du har Ville som spökskriver åt dig. Då hinner du ju mycket mer av annat som du vill göra. Tror jag ska träna mina hundar att skriva i mina bloggar :D
Fast jag har ju mina aningar om vad de skulle skriva om. Råttjakt, kattjakt, sova, äta...
Ha det bra!

2007-06-19 @ 18:33:14
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: A n n a

Hi hi hundar som bloggar har man ju vart me om ;)
Tur att gubben klara sig ..han kunde sina grejjer :D
Ha det gött ikväll..här har det intagits Bacardi..börjar känna av det i knoppen ;)

2007-06-19 @ 19:20:15
URL: http://organiseratkaos.blogspot.com
Postat av: Åsa

Ja.. det var allt en riktig dräng du fick i Ville...=) och träd som är så stora är inte att leka med...! / åsa

2007-06-19 @ 20:31:03
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Conradmarit

Great idea make it site. Thank you.

2008-10-29 @ 10:15:28
URL: http://conradmarit.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0