Svalare


Idag är det lite svalare ute, skönt, man har till och med kunnat sova lite inatt..

image240

Är inte den gamla rosen underbar, den luktar så gott när solen lyser på den..

image241

Synd bara att den släpper sina kronblad så fort, men det är fullt av knopp i rosen så vi kommer garanterat att ha den några veckor till...hoppas jag...


Idag skall jag till frissan och bli fin i håret, gubben har jag skickat på bilbesiktningen med min bil istället. Hoppas att det går bra. Fick samma tid både för besiktning och frisör, typiskt va.
Nu skall jag göra en god kycklinggryta av kycklinginnerfile och cremefraichsås, till det får det väl bli ris kanske.
Det går fort att göra för magen kurrar..
Ha det så gott...kramar

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Rosor luktar gudomligt gott... Och fin är den!!
Och kyckling-gryta låter också gott!!
Ja, frissan ja... Där sa du nåt, får ta och boka tid snart...
Ha en bra dag, kompis!!!
KRAM!!!

2007-06-12 @ 17:55:46
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se
Postat av: Ninni

Rosor som doftar va härligt!
Va har du inte bytt bakgrund än..hi,hi!
Ha en skön kväll..kram

2007-06-12 @ 18:31:05
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Gunsan

Kicki... det var fint underbart att se från potatispaj och stuga rosor violer de små blå, vilda, "mormors glasögon" kallade vi dem hemma i Värmland. Teveronika heter de tror jag , stavade fel kanske... Ville i badet såg kallt ut men HAN hade kul... hur mår din far nu? Denna värme gör väl inte saken bättre precis... Kycklinggryta va gott... Vi åt en påhittad fiskbulls m räksås-gratäng och stekt klyftpotatis till och grönsaker i gratängen. Oj den va god med :)Liljekonvaljer oj oj oj ... och alla de övriga blommorna så härligt. Ängen och "spökträdet" är det dött eller kommer silverljusa blad på det? ... Ja det var lite på din bild/textresa... Jag har stora rosa/vita doftpioner nu i full blom. De sätter jag ej in ännu... blir för mycket ju ha. Jag njuter av din bonnros på bild och doft så länge...Och dina härliga barn givetvis som är duktiga också...
SOLSKEN-FÖR-VARMT-KRAM :)

2007-06-12 @ 19:24:09
URL: http://gobbe.blogg.se
Postat av: Ninni

Jag ser att du fått en rosa nyans härbakom.Var du högst upp i stilmallen??
Kopierade du koden och klistrade in den??
Du bytte aldrig stilmall..eller ??
Prova att göra det...testa igen, eller skaffa dig en blogg till att träna på!
Kram

2007-06-12 @ 23:03:15
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Inga M

Njuter att att se Dina fina blombilder! Jag känner igen detta med de gamla rosorna som doftar så gott i solsken. Nu kommer trädgårdsnattviolen som doftar på kvällen. Perennerna blommar verkligen fint nu. Jag är för lat för att satsa på rosor och plantor, perenner är helt ok

2007-06-13 @ 07:06:49
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vilka underbara bilder. Det minner mig om min mormors trädgård. Nu är det en underbar tid men kort så det gäller att ta vara på allt det vackra.

2007-06-13 @ 09:33:19
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0