Min vecka




Började redan på en gång i måndags med att jobba, det var trögt  kan jag lova, vi kom ju hem från österrike sent på söndagkväll, men allt går med lite vilja.
Måndagkväll var vi ner till mamma och pappa, kom hem sent och stupade i säng...




Denna bild är tagen på tisdagkväll, jag hade fått en biobiljett till Mama Mia av Lina och Daniel, Lina hon hade dragit ihop ett helt gäng av tjejer i släkten...himla kul och vilken film, den måste alla se. Jag var totalt såld efteråt, vilken musik, skådespelare och vilka naturbilder från Grekland. Denna film skall ses igen jag lovar... tack än en gång Lina och Daniel för presenten och Frida hoppas du är ledig så du kan  följa med nästa gång och sen den...

Onsdag kväll efter jobbet var vi ner en sväng till syrran och åt tårta för Bosse svågern fyllde år, hem och tvättade, stupade i säng...

Torsdag kväll var vi ett gäng som brukar gå ut en gång om året och äta tillsammans, då firar vi mig och Olga som fyllt år under tiden vi varit i Österrike...i år var vi till Restaurang Alfi och åt Köttets Lustar, mums va gott...



Till maten drack vi detta...mycket gott...(kan rekommenderas Borthy.)....



Efter maten for vi hem till olga och Göran och drack kaffe och Olga hade gjort en supergod tårta till...



Visst ser den smarrig ut...

Idag fredag ledig dag, sov länge,,,ikväll skall vi ner till syrran och svågern och äta kräftor, detta tillsammans med de ungar med respektive som kan, Frida stackarn hon jobbar jämt....Appertin är fullbokad vid denna tiden av bröllop och
dop. Frida och jag har mycket att ta igen i höst när allt lugnar ner sig...och jag hoppas att pojkarna kan komma snart så vi kan åka och fiska...

Imorgon skall vi på 50 års kalas i Filipstad....återkommer om detta vid nästa inlägg....

Ja detta var min vecka, som alltid fulltecknad....men av trevliga saker.....

(Måste bara säga en tråkig sak, igår när jag vattnade mina orkideer så hade 6 av mina äldsta fått bomullslöss...har ni råkat ut för det ngn gång, det är ett fasligt arbete för att bekämpa dem, de skall tvättas i sprit, allt skall rengöras, varje rot skall tvättas i sprit, ja detta klarade inte jag utan de fick sin sista vila i pannan...med mej gråtandes bredvid, gubben han är snäll han...jag fick 3 st nya av honom igår igen....Men de fick inte gå tillbaka till fönstret förrän idag då jag hade rengjort ordentligt på platsen, hoppas nu bara att de andra klarar sig, man använder ju samma vattenkanna till alla blommor ju..)

Ha nu en fin helg alla, ta hand om er...

Kommentarer
Postat av: Lightcine

Very good guestbook. Interesting!

2009-12-04 @ 11:04:55
URL: http://lightcine.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0