Njut med mej...


Jag har en massa vackra bilder jag vill visa er, Österrike är bedårande. Har ni inte varit där, då har ni tur, ni kommer dit nu tillsammans med mej.¨



Jag börjar på väg ner, vi åkte med bil och vi har alltid med oss triangaköket och gör mat efter vägen, denna dagen var det tomatsoppa på menyn, gissa om folk runt omkring tittar, men tänk va gott att rå sig själv lite. Vi gör ofta maten ute i skogen på detta vis.



Här sitter vi och njuter av utsikten, där nere i dalen skall vi bo...Ja stället vi bor på ligger på 840 m höjd så just här var vi nog uppe på 1500 m.



Detta är uppe på toppen av Kaprun ca 2400m, här är korset och en bok man kan skriva sitt namn i. Ser nu djupet i bakgrunden.



Här är Daniel  (Lina vår dotters kille) nästan uppe. Han är väldigt höjdrädd men var så himla duktig och klarade detta, och sånt stärker verkligen..det är ju verkligen högt här med stup runt omkring.



Här går man på kammen med fruktansvärda stup runt om, tur det finns grejer att hålla i...



Lina vilar mot en snöhög...glaciärsnö som fromage...


Detta ser vi när vi tittar ut från vår lägenhet. En bedårande utsikt, man kan aldrig se sig mätt på detta..



Här är utsikten ut över byn Uttendorf, vi är här på väg upp mot Liebenberg, här serveras en himla ´god gulachsoppa.



Här är jag uppe vid Liebenberg, det litar på den late vill jag lova, Liebenberg ligger på ca 1100 m höjd och i 30 gradig värme på denna höjd är det slitsamt att gå, jag hade problem med mitt ben denna gången, har väldigt mycket åderbrock och på hög höjd sprängde det väldigt i ådrorna...dax att göra ngt åt detta kanske..



Lina och Daniel med Uttendorf i bakgrunden...



Här hos Majinger och Vital har vi varit 10 år....2 helt underbara människor som man bara helt enkelt älskar, de är så gästvänliga och här kan man prata svenska efter som Majinger kommer från Borås...ca 95% av de som bor hos dem är svenskar och deras Stubacher Hof är uppbokade hela åren. Vital eller Vit som vi kallar honom är en helt underbar kock och lagar de mest fachinerande rätter och här får man alltid soppa, sallad, varmrätt och efterrätt...
Vi bor som sagt inte här utan vi bor uppe i byn i en lägenhet eftersom vi för det mesta har ungarna med oss...vi bor här...



Där uppe, längts upp till höger bor vi, egen balkong som vätter ner mot badet..



Veckan innan vi kom ner så hade det snöat så det var lite kallt i vattnet de första dagarna men mot slutet av veckan var det uppe i 20 grader.



Älskade gubben och Vit uppe i deras jaktstuga, hit var vi bjudna sista kvällen på grillfest...som sagt de här helt sagolika dessa människor, ser ni Vit i sina läderhousen...



Här har Peter och jag fått guldmärke av Majinger ochVit för att vi varit och besökt byn 10 år, man får brons för 3 år, silver för 6 år (Lina fick silver) och som sagt guld för 10 år...på denna bild är också Hans som varit här i 20 år i rad...då kan ni förstå vad här är gött....
'


Ja va tycker ni, visst är det väl vackert. Läser du detta Majinger, tack för att ni finns, ni är värdefulla. Vi njuter varje dag hos er.



Peter och Majinger vår sista kväll i Uttendorf...men som sagt ett år går fort, vi kommer tillbaka.....





 

Kommentarer
Postat av: ejmis

Kul att se men jag har ju redan tjuvkikat i resedagboken ;)

2008-08-04 @ 22:10:26
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Mia

Du säger att du är flygrädd...

Jag är höjdrädd, men flyga är ingenting jämfört med att gå på dom där höjderna. Hur vågar du? Jag får nästan svindel av bilderna!

:)

2008-08-05 @ 08:25:40
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Mari

Välkomna hem tillbaks!

Det var en mycket angenäm tur man fick, ni verkar ha haft det så mysigt på alla vis, förstår varför ni återkommer flera år i rad. varför byta när man trivs så gott!

Kramar

Mari

2008-08-05 @ 12:26:58
URL: http://molkommajsan.blogg.se/
Postat av: Ninni

Oj ha rni varit där i tio år..häftigt!



Underbara bilder..Österrike är verkligen vackert!

Jag har bara varit där ett par gånger men åker gärna tillbaka.

2008-08-05 @ 19:50:41
Postat av: Lisbeth

Välkommen hem! Ni verkar ha haft en underbar semester. Så vackert! Stackars dig som har den där skiten kvar. Jag är av med det sen två år o ingen är tacksammare än jag :)Bättre från förkylningen och ska jobba imorgon. Ann-Britt har bara Karolina och ett barnbarn än så länge iallafall. Hon bor i Väse i ett mysigt hus som jag också bott i en gång i tiden. Ha det så bra! Kram kram.

2008-08-06 @ 22:26:09
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ha en bra dag...är du igång och jobbar nu??



Kram

2008-08-07 @ 10:21:15
Postat av: Gisan

Åh vilka fantastiska bilder av underbara vyer! Kramar...

2008-08-07 @ 11:00:14
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: helga

Vad roligt att få se dina bilder - du har rätt - det är kanonvackert!! Vad kul att ni varit där så många ggr att ni t o m får medaljer. Kul idé!!

2008-08-07 @ 14:27:37
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Inga M

Oj, vilka bilder! Det är fantastiskt i det här landskapet. Jag har varit där för länge sedan och minns fortfarande den märkligt isiga klara luften upp i bergen, samtidigt som det blir varmt. Roligt att få se det här från Er semester.

2008-08-08 @ 07:02:37
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Stefanjennifer

Wonderful and informative web site. I will recomend this site... Excelent work

2010-05-14 @ 07:55:21
URL: http://stefanjennifer.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0