Träningslägret


Ja då var helgen över och likaså träningslägret...Dansklubben Rocksulan som våra barn är med i har haft träningsläger och jag och en mamma till har stått för maten  under helgen, ja vi började redan med den i torsdags då för då skulle det handlas.

På fredag startade vi kl 09.00 med att börja laga all mat och planera lite...Carola kom till mej och vi började med fläskfilegrytan, sen skulle det stekas 10 kg köttfärs till tacosen, skalas 15 kg potatis, förberedas för stroganoffen och sen var det bara att åka till Torsked där vi skulle va...alla kom sen vid 18.00 och vi kunde starta lägret...vi grillade tillsammans med föräldrarna som kom för att lämna sina ungdommar...



Här på logen höll vi till med träningarna och första natten sov vi även här, men det blev för kallt så andra natten sov vi inne på cafeterian istället, trångt med mysigt...



Första kvällen hade vi lite olika tävlingar och lekar, detta var fånga korven i munnen...man hade ett snöre bundet runt midjan och sen skulle man försöka fånga den i munnen med lite gungning, mycket skratt kan jag lova...vi hade tipspromenad och sen höll ungarna på med karioke och frågesport fram till ett tiden på natten...

Carola och jag var igång med frukosten varje dag vid halv åtta, det skulle kokas ägg, göras gröt, dukas....till ca 30 st ungdommar....sen var det fullt hela dagen med fika, lunch, em fika mellanmål och kvällsmat...



Lördag morgon kl 09.00 började det dansa rock, med akrobatik...det höll på fram till lunch, teori och sen vid halv tre salsa, det dansas här på bilden, gud så duktiga de var på det...avslutades vid 18.00. då fick det bli dusch och bad i sjön för en del...kvällen avslutades med tipspromenad och tacos, sen godnatt för carola och mej men ungdommarna höll även på denna kväll till ett draget...pust...
uppe igen vid halv åtta för att laga frukost, denna dagen fick vi kliva över alla ungar för att komma till köket...



Trångt men mysigt...och framförallt varmt och gott...



Här sitter Lina och Karl ute och äter frukosten imorse, i solen, vi har haft ett helt otroligt väder, sol i massor hela helgen...

Efter frukost idag blev det rock igen..med ännu mer akrobatik...



Lina och Karl övar lite kast i rocken..



Och här ett midjekast, eller vad det hette...farligt såg det ut iallafall..



Här gör Anders som hade rockträningen samma kast med Sanna,,,



Efter det hade Karl bugg med gruppen..



Nu i eftermiddag var det afrikansk dans, himla kul och Eva som har det har även sina egna afrikanska trummare med..

Här är det halva gruppen som utöver detta, mina ungar i svart längst fram...



Förlåt ungar för att jag la in denna bilden men ni var totalt avslappnade på denna bild och gav verkligen gärnet...



Visst är det väl vackert, Torsked ligger helt underbart med vatten nästan runtom...



Karl och Sofie slut efter ett rockpass...

Tack ni alla underbara ungar för att jag fått dela helgen med er alla..och tack Carola för denna gången...vi kommer väl igen nästa år igen...



Carola står och kokar pasta i två stora grytor...

Inatt kommer iallafall jag att somna ovaggad, och jag tror även att alla ungdommar gör det också...kramen

Kommentarer
Postat av: Ninni

Va mysigt det såg ut...ja det har verkligen varit en fin helg!



va härligt det såg ut där alla sov..hihi



Ha det gott..kramen

2008-08-24 @ 21:24:52
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Lina

Tack mammsen för en superbra helg. Ska försöka att ta mig ur soffan nu på nåt vis och nanna kudden. Är så fruktansvärt stel och öm i benen...så det blir inte lätt. Tur att jag kommer sitta på en kontorsstol imorrn på jobbet ;)

Puss och tack igen.

2008-08-24 @ 22:17:10
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Inte varje dag man ser cafeterian som sovplats...

Visst är det vackert där ute!!!

Var där i dag och målade...

Puss och kram!!

2008-08-24 @ 22:47:12
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Annelie

Ni verkar ha haft fullt upp men mysigt =)

2008-08-25 @ 16:43:59
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Jo nog är det fönsterputsar´n alltid :)Du verkar ha haft häcken full både med dansare och svampar, ha ha. Ha det gott! Kram!

2008-08-25 @ 18:22:43
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hej! Jag tänkte bara tala om att jag svarade på din fråga på min blogg eftersom jag alltid brukar skriva svaren där.

Vidare kan jag säga..

Om du trycker på Feedjet på min sida så kan du själv göra dig en användare till din blogg. Sedan väljer du hur du vill se besöksstatistiken. Går du in nu, så ser du att det står din blogg adress och att du är från Karlstad, Värmlands län =)

Det är inte svårt alls att förstå och är det något du undrar så hojta bara till.

Ha en fin kväll/kram

2008-08-25 @ 21:22:43
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0