Gott Nytt År alla där ute....



Idag vaknade vi till en kall och solig dag, det är Nyårsafton...vi har kommit över kräksjukan för detta året, hoppas jag.
Ikväll skall vi hem till vänner på Nyårsfirande, det är vi som hängt ihop i över 20 år och firat nyår tillsammans, ja vi gör mer än så...det sk. syjuntegänget...
Vi har fått i uppdrag detta året av värdparet att klä ut oss i italiensk maffiastil...spännande va...jag har gått efter  en av mina favoritserier, Sopranos.  Gubben skall ha svart kostym, svart skjorta med vit slips, vita hängslen med en pickadoll i..
Såklart bakåtslickat hår och lackskor...
Jag då...jo en svart slinkig klänning, långa svarta handskar med pärjarmband utanpå, mycket pärlor i halsen, guld och glimmer, nätstrumpor och en röd liten nätt jacka över...va tror ni, kan det stämma något sånär...
Vi skall ha med oss 20 kr per person så jag kan tro att det skall bli spel o dobbel samt ett paket för 40 kr/person, då blir det paketauktion, en rolig lek vi alltid gör när vi träffas. Sen blir det Italiens buffe, vi tar med oss lite av varje till det bordet, jag skall ta med mej efterrätten, chokladpannacotta med hallon och tilltugg...det skall bli trevligt, mycket trevligt....

Så här såg det ut på middagen idag när gubben och vovven skulle gå till skogen, så fort bössan kommer fram så sitter Ville som klistrad vid dörren, "här kommer ingen förbi utan att jag kommer med"....



Och såhär ser det ut utanför mitt köksfönster idag, soligt och kallt...och väldigt vackert...



Växthus, vedhög, svartvinbärsbuskar och en vidunderlig utsikt över gärdena mot skogen...jag älskar mitt Duvnäs.

Till mina underbara ungar:  Jag önskar er ett gott nytt år, ni är mitt allt här i livet...livet är jobbigt och svårt ibland, men det kan bara bli bättre. Jag älskar er.
Till min underbara livskamrat: Tack för detta året, du är mitt stöd här i livet, jag älskar dej.
Till mina kära vänner: Jag är glad för att få vara er vän, tack för att ni finns...

Gott nytt År alla där ute....



Skål på er, jag tar den alkoholfria champagnen idag för jag skall vara chaufför..

Kommentarer
Postat av: Mari

Gott nytt år på er kära grannar!

Mari & Stefan Åse & Tim

2008-12-31 @ 14:43:49
Postat av: Missbumblebee

Hejsan!

Jag ville bara passa på att önska dig ett Gott Nytt År.



Har du tänkt ut någon nyårsoutfit eller ska du kanske bara vara hemma?

Berätta gärna lite om hur din nyårskväll kommer att se ut :)



Än en gång, Gott Nytt År önskar Missbumblebee



http://missbumblebee.blogg.se

2008-12-31 @ 14:52:48
URL: http://missbumblebee.blogg.se/
Postat av: Lina

Tack för den fina hälsningen! Ha en bra nyårskväll nu...och gott nytt år!! puss på er

2008-12-31 @ 15:15:17
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: ejmis

God fortsättning på 2009! =)

Jag hoppas du tagit mycket bilder från ert nyårsfirande ;)

2009-01-01 @ 10:41:03
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Tack själv vännen min!!!

Glá att du finns också...

Kramis!!

2009-01-01 @ 21:33:05
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0