Mina Amaryllis


Skit och spy läget just nu...lite orolig i magen men det är nog alla vitpepparkorn jag stoppar i mig, gubben känner sig bättre idag, har ingen feber...
Vi har iallafall bestämt att stoppa hunden i bilen och åka till bortskogen som vi har uppe vid Björntjärn. Skall bli skönt med en skogspromenad...solen skiner och det är 12 grader kallt ute.

Vill bara visa mina fina amaryllisar, jag har tre olika sorter, den ena har jag tre st av och dessa har jag haft  några år, stoppar ner dem i källaren när de blommar ut, så här ser de ut.



Den blommar iår med 6 st klockor...och 3 knopp, helt otrologt att man bara lyckats från år till år...



Sen har jag iår en nyhet, spindelamaryllis, den fick jag i julklapp av Sebbe, Belle och Mira i julklapp...den är så fin och mycket ovanlig.



Här kommer en bild på den vita, den står fortfarande iknopp, och det finns 2 knopp på den.



Den slår säket ut under morgondagen....har ni några fina amaryllis ni vill visa....

Nu skall vi plocka på oss termobyxor och luva för nu skall vi ut i friska luften, bäst att ta med toarullen ifall det trycker på. haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0