Nej se det snöar...


Idag är det riktigt blä väder, snöblask, som egentligen kan hålla sig kvar där uppe för det ligger ändå inte kvar, alltså helt onödigt. Jag tycker inte om snö,  eller blöta flingor som det är nu...

Gubben han har fått order av mej att sätta upp istappsljusen, när jag kom hem idag från jobbet så hade det kommmit upp lite mer än istapparna....ja det blev riktigt fint fast jag egentligen inte tycker att det skall vara så mycket lampor överallt. En del hus är fullkomligt belammrade av ljus och inte att tala om trädgårdarna då, det är renar, tomtar, ljusslingor och ljusnät över allt...vart tog egentligen utegranen vägen...



Hur har ni det hos er.....nu skall jag ta mej lite att äta, gubben kommer hem sent för han är ute med personalen, julmat igen...mycket nu innan jul....själv skall jag iväg med mina arbetskamrater på bussbolaget den 10 december. Mums.

Passar på att slänga in en bild på hur det ser ut nu...detta var nu vid 19.00 när Ville och jag var ute på kvällspromenaden...ville älskar det och blir alldeles som en liten valp, yster och jagar flingor i luften.....jag säger bara fy och blä.....om du ser detta Lina där borta i Thailand, passa på att njuta för här hemma är det vitt och kallt...



Det skall fortsätta hela natten så imorgon bitti blir det väl till att ta fram traktorn innan vi kommer ut på vägen..



Snöhunden....ha det gott, nu skall det bli skönt med mysbyxor och goa fotöljen....

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vi har en enkel slinga över stallporten bara förutom det som lyser i fönstren då såklart.

2008-12-02 @ 18:40:24
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Per Noremalm

Hej hej!

Trevligt att du kikade in på min blogg :)

Nu har jag koll på din.

De va några år sedan man hade en Lag SM lapp på ryggen du...

Ha det gött.



// Per

2008-12-02 @ 20:33:42
URL: http://noremalm.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Har inga ljus på balkongen...

Men inne i fönstren lyser det fint nu!!!

Åååh, jag känner mig som Ville när snön kommer.

MEN... inte kul när det ligger på vägen, och det blir olyckor och sånt elände.

Mina vinterdäck har varit på ett tag.

Men de kan inte göra mirakel, så jag kör lugnt och försiktigt!!!

Kram på dig!!!

2008-12-02 @ 21:35:22
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jag känner mig som Ville nu när snön kommer!!!

MEN jag gillar inte, som vi sa förut, att när den kommer på vägarna och det händer olyckor och sånt, förstås!!

Men visst är det vackert!!

Inga ljus på balkongen hos mig, men det lyser fint i fönstren nu!!

Kram på dig!!!

2008-12-02 @ 21:39:00
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej du...

VAD HAR NI GJORT??????

Värsta amerika varningen, vi kanske skulle skicka det där kortet till våra "reletivs" over there?!

Själv har jag en rökpaus nu igen, det börjar gå trögt nu...Bara en ikeakorv på hela dagen, men det gör inte direkt nåt,jag svälter nog inte ihjäl direkt... Jag tänkte ha en egen liten tävling med släkten i jul, så alla ni som läset från stora släkten, här kommer årets gissningstävling:

Gissa vikten på Frida på julafton...

Den är rätt knivig, tar med mig vågen på julafton så får vi se vem som kammar hem storvinsten!

Just nu är det jävligt irriterande att ha grannar,för man ska ju va tyst efter 22 å jag har TOKMYCKET kvar att göra, vet i fan hur jag har tänkt mig att hinna med allt enligt tidsplanen, men men, jag tänker skita i om dom tycker att jag för väsen, jag har faktist inte tid å ta hänsyn idag...

Döskalletapeten är så snugg, kommer nog bli bra när allt år klart, utställningsrun tills nästa helg ;)

Kanske syns vi i morgon då, jag kan ju komma å ta en kaffe med dig i morgon efter dr. Ska va där vid 11. Puss världens bästa mamma, å Lina om du läser:

Jag har nog aldrig i hela mitt liv varit så sugen på att det ska bli ny dag som nu...Tack syskon!!!

2008-12-02 @ 22:50:51
Postat av: Ninni

Ja det snöar blask då kan det kvitta..fast å andra sidan lyckades vi göra både en snögubbe och en lykta på jobbet.



Vi har ett ljusnät på balkongen Thats It!!



Kram kram

2008-12-03 @ 16:21:12
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Din lilla rackare....nu lurade du mig att gå med i facebook... ;)

Kram

Margaretha

2008-12-03 @ 17:34:28
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Lite snö kom allt i Skåne igår oxså som faktiskt ligger kvar ännu.. lite konstigt att se det vita pulvriga här nere..

Ha de fint tjingeling.. ser du kiksat in hos mig;-)

2008-12-04 @ 13:47:08
URL: http://kafferasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0