Pepparkaksbaket


Nu har det lagt sej en underbar doft över vårt hus, pepparkaksdoften...det luktar jul....



Jag gjorde en stor pepparkaksdeg i början av december, har nu bakat 3 ggr av den och gör bara  4 plåtar åt gången.
Nu har jag en liten bit kvar, det får bli de sista innan julafton så dessa får vi hushålla med.
Jag hade som mål att baka bondkakor idag också men orken finns liksom inte, denna förkylning är inte rolig...
men jag har semester från onsdag så det finns tid kvar ännu.....
Nu skall Ville ha sin kvällspromenad, vi får se vad mycket han orkar för Peter och han har varit till skogen och sprungit i snön...bra motion för både gubben och hunden. Ha det gott alla....

Kommentarer
Postat av: Mia

Bondkakor mmmmm, det är gott!

Krya på dig så du orkar det och mycket mer...

2008-12-14 @ 22:20:50
URL: http://miaimolkom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0