Ett steg längre



Idag är vi några på bloggen som börjat räkna steg....jättebra initiativ av Linda...men min stegräknare är trasig, kommer en ny ikväll, fram tills dess så renoverar jag badrummet nere...det är jätteskoj att se va fint det blir...
verkligen en förändring, där har varit gult och rött tidigare, ungarna har nästan kräkts varje gång de satt sej på gästtoan, men de färgerna var ju toppenmoderna när vi gjorde om sist...

Nu har vi som sagt lagt in nytt golv, vi fick ett paket kvar från köksrenoveringen, det räckte precis till toan, kanske lite väl fint att ha parkett på toan men istället för att kasta så var det en bra investering tyckte vi...gästerna skall väl ha lite fint de också.
Peter har slitit ner allt det gamla under helgen, tagit bort handfat och toa...så idag har jag satt väv på vägarna, målat det i grått, en ljuvlig grå ton blev det, helt plötsligt blev den lilla toan lite större..och högre till tak.

Vi skall ha en trälist mitt på väggen som jag sen skall sätta upp svarta krokar på. Har köpt en ny spegel i valnöt som golvet, toasitsen är ny också den i valnöt....

Så här långt har jag kommit idag..

image984

Här har jag satt på väven..

image985

Målat och klart, nu skall det bara målas en gång till..

Här kan ni se vart listen skall sitta. i Jämnhöjd med lampknappen. Ovanför  toastolen skall det sitta två hyllor som jag kan ha toarullar på osv. Tror verkligen det kommmer bli jättefint..

Nu är det dax att göra lite mat, tänkte mig lite kycklingsallad till kvällen då båda mina män kommer hem ikväll..sonen och gubben alltså.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jasså nu är in på toan och röjer... =)) Ja vi har ju precis vrit där.. och såå skönt när det är klart..=)/åsa

2008-02-11 @ 19:11:37
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: babla på

hallo ja ett stort tack Kicki för att du gillar min blogg
jag ser att ni fixar till det hemma hos er de ska vi med nu säjer jag mannen min säjer sen,ja ja det är så han ska bara få ut tummen sin ifrån.... där den sitter fast HA ha ock jag ser oxå att du har tagit mamma71,s utm,,, ja jag har inte gjort det än men ska ,hon är kul den jäntan kramar på dej

2008-02-11 @ 19:34:00
URL: http://http://barnhemsbarn.bloggagratis.se/
Postat av: Gunilla

Kul med renovering, det blir snyggt. Tog bort inlägget på min blogg för det blev ett himmla väsen när en del personer hade läst det. Men det var rena rama sanningen jag skrev ner. Ha det gött....Och kram på dej.....

2008-02-11 @ 21:42:17
URL: http://ganilla.blogg.se
Postat av: ejmis

Kul att du är med och räknar =)

2008-02-12 @ 09:00:11
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: EVA

Kommer garanterat att bli fint !
Kanske man skulle köpa sig en stegräknare...jag kollar bara hur många minuter jag motionerar varje dag...ca 50 minuter och känner mig väldigt nöjd över det. Jag som avskyr att röra på mig i onödan...hihi !
***
KRAM EVA

2008-02-12 @ 10:53:05
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0