I en annan del av Köping



Ikväll börjar I en annan del av Köping, ett av mina absoluta favoritprogram, när programmet är slut för kvällen så är jag så lycklig, dessa människor ger en så mycket, om de bara visste...

image956

image957

Tobbe, han är min absoluta favorit, tycker lika mycket om kaffe som mej, och har underbara komentarer..

Min mellandotter jobbar på en skola för ungdommar med handikapp, det absolut roligaste och bästa hon någonsin gjort säger hon, varje dag är en lång lyckokänsla. Vissa dagar har hon dans och musik, de sjunger och spelar kariokey...(vet inte hur det stavas), hon är med dem på teater och cabareer. Man måste verkligen anpassa dagen efter hur de mår, ingen dag är den andra lik. Tänk va skönt att få gå till jobbet  varje dag och vara glad.


Så nu bänkar vi oss inför kvällen, 20.30 startar det på tv4...

Bilderna är lånade från Tv4.s hemsida..

Kommentarer
Postat av: Mia

Men visst är det underbart! Jag älskar det! Har själv jobbat på FUB-läger under somrarna och så mycket som jag lär mig om mig själv, livet och människor för övrigt har jag inte gjort varken förr eller senare!
Men serien är fantastisk! Inspirerande, glädjande och givande!

2008-02-04 @ 01:14:50
URL: http://winyan.bloggagratis.se
Postat av: jennie på lerfallet

kul att i allafall peter och Anki kan komma, men du får väl i allafall inte missa damernas dag (om gubbarna hittar på nån) ha! ha!

2008-02-04 @ 09:21:44
URL: http://lerfallet.blogg.se
Postat av: helga

Jag missade tyvärr nypremiären, men har sett några avsnitt förut... underbara människor ;) Ha det gott idag!

2008-02-04 @ 09:43:48
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0