Slottssprinten



Idag onsdag är det slottssprinten på skidor i Stockholm...trots regn, spöregn, så skall den genomföras.
Men va snö de har kört dit, från alla arenor i Stockholms närhet har det forslats skrapsnö och 1/3 är konstsnö...
När vi gick hem från gamla stan i söndags så kördes det lastbilar i skyttetrafik med snö.

image1024


Här har det börjat likna skidbacke upp mot slottet...


image1025

Hoppas nu bara att det får ligga kvar i regnet, nu har det ju gjorts en sprintbana som det har körts pistmaskiner över, så nog är den packad ordentligt, ja vi får se i eftermiddag hur det går, det börjar visst vid 15 tiden.

Nu skall jag börja stortäda här i huset, vi har ju mammas 70 års kalas här till helgen och vi blir över 30 personer.
Jag skall mangla den stora linneduken, en konst bara det, sen skall jag plantera om lite blommor. Ja nog kan jag fylla denna dagen också.
Idag åker sonen hem från Kanarieöarna, skall bli spännande att höra hur de haft det. Mot dammtrasan...


Kommentarer
Postat av: helga

Helt otroligt att man kan anlägga en skidbana sådär...

Du har att göra hör jag inför helgens kalas...

2008-02-27 @ 18:01:38
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Emilianrebekka

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

2008-10-10 @ 10:18:15
URL: http://emilianrebekka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0