Riverdance


I morse när jag satt och läste tidningen så fick jag se att Riverdance skulle vara i stan torsdag och fredag kväll på Lövbergs lila arena...tänk om jag skulle överraska med biljetter tänkte jag....men som alltid så stuper det på att jag är för sent ute...

Syrran och jag åkte till stan och rätt som det var så ringde Frida vår äldsta dotter, mamma sa hon, vad gör ni ikväll..
Inget speciellt sa jag. Vill ni gå på Riverdance ikväll med Ingmari och Björn (det är hennes svärföräldrar), vi har 4 biljetter sa hon men det blir så knövvligt för pojkarna skall upp så tidigt till skolan...

Om vi ville....ringde och frågade Peter och han tyckte det skulle vara trevligt....så ikväll skall vi på Riverdance...
å va kul och tänk jag som funderade på det imorse. Ibland slår verkligen lyckan in...
Har någon av er varit på Riverdance någon gång....vad tyckte ni, vi älskar ju Irländsk musik och dans så för oss blir det säkert super trevligt...tack älskade gumman min för att du tänker på mamma och pappa...

image873

Kanske kommer kameran med ikväll och då kommer bilder imorgon...

Måste bara visa vad jag fick av min syster och hennes gubbe i julklapp....egengjord...passar ypperligt i mitt nya kök...

image874


image875

Mitt nystädade kök...

image876

Bruna gardiner denna gång, ....disktrasan hade ju inte behövts ligga framme, men den är ju faktiskt en del av köket den också...

Kommentarer
Postat av: Monica

Ååååå, så roligt att få gå och se riverdance. Vilken tur ni har att det löste sig så smidigt med biljetter.

Jag har aldrig sett Riverdance på riktigt, bara på TV och det blir ju inte samma sak. Hoppas ni får en trevlig kväll.

Kram

2008-01-17 @ 17:02:05
URL: http://mjsson.com/blogg
Postat av: Ulrika

Ha det så trevligt men vän!!!
Kram!!

2008-01-17 @ 17:45:46
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se
Postat av: ejmis

Ha en riktigt trevlig kväll =)

2008-01-17 @ 18:24:52
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Christel

Hoppas ni får det trevligt och vilket snyggt kök, Waaaooo

2008-01-17 @ 21:22:41
URL: http://kottenliv.blogg.se
Postat av: helga

Hoppas ni får en trevlig kväll!! Jag har aldrig sett riverdance i verkligheten bara på TV. Det blir säkert härligt!

Vad fint du har i köket!! Njutbart!

2008-01-17 @ 21:39:38
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Annaa M

Jag dansade i avlägsna irländska danslador på Irlands västkust på 70-talet. Eller försökte åtminstone hänga med, varenda osnuten bonnläpp där borta kunde varenda tur i flera olika set dances och man kände sig rätt dum. De där danskvällarna försvann även där och enda gångerna man såg irländsk dans offentligt var när typ kulturskolan hade uppvisning. Men sedan plötsligt på 90-talet så började det dansas gammaldags set dances på en massa pubar. Det var säkerligen Michael Flatley´s och Riverdance förtjänst även om det han introducerade var något väldigt annorlunda. Nu verkar intresset ha dalat lite igen. Själv har jag inte varit på någon föreställning men
minns ju den fantastiska pausshowen på Melodifestivalen i Dublin.

2008-01-18 @ 08:59:32
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0