Glassresan


Lördag eftermiddag drog det ihop sej till regn och åska...men vi var ändå sugna på glass...vi har haft ett jättefint glasskafe i Sunnemo där vi har stugan, men från iår så orkade de inte med det längre, tråkigt tycker vi som var där var och varannan dag och köpte glass i stora lass...
Nu fick vi istället ta bilen till Munkfors, till Ica och köpa en 88:a, exklusivt va...fy så tråkigt men är man sugen på glass så måste man.

Med glassen i magen så kom vi på att det finns mycket fint att se i Munkfors, det har sitt gamla bruk, Munkfors bruk, där de har utställning, där har även konstnären Lars Lerin som förresten kommer från Sunnemo, sitt stora brukshus till utställningshus. Även en utställning om Fridolf Rudin komikern som kom från Munkfors.



Här sitter han i egen hög person Fridolf....



Bruksområdet med den gamla brandstationen, här fanns en massa vackert at titta på. Det var snyggt iordningsställt så har ni vägarna förbi Munkfors, titta ner vid det gamla Bruksområdet...

Ikväll när vi kom hem igen till vårt vanliga hus...eller vad säger man....då blev vi igen sugna på glass, eller rättare sagt nyfikna, för denna veckan som kommer nu så är det Ängsbackafestivalen här i byn, för den som vill se vad detta är så gå in på Angsbacka.se, där är yoga, eldgång, trummterapi ja en hel massa som jag tycker flummiga saker, vi åkte iallafall förbi där, o jisses va folk, tält överallt och folk i stora shok till kläder och turbaner på huvudet, springer omkring på glödande kol....eller bara står med armarna i luften...vad gör de hela dagarna....de har det säkert avslappnande och bra men inget för mej, men nyfiken är jag iallafall...
Men de har ett väldigt fint cafe som är öppet på söndagarna, välbesökt och dit går även jag och njuter av ett bakverk gjord med lite hokus pokus....jag har absolut inget mot dessa människor, de har det nog himla mysigt, men som sagt inget för mej...



Tältbyn...Ängsbacka i Molkom....



Avslutar med en vacker blomma....och en vacker



Hund, Ville hunden...

Ha en bra kväll alla, imorgon är det jobb igen....

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vad är det för blomma? Otroligt läcker!

2008-07-06 @ 20:48:11
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: ejmis

Då ska jag leta efter frön till nästa sommar =)

2008-07-07 @ 08:54:39
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: ugglan

Kikar bara in lite snabbt. Du har fått en utmärkelse hos mig.....

Kram Ugglan

2008-07-07 @ 15:53:24
URL: http://ugglan.bloggagratis.se
Postat av: Lisbeth

Hej gumman.Det finns en massa goda GI recept på www.recept.nu, ja vanliga recept också förstås. En del har jag bara satt ihop själv.Pröva vet ja, det funkar ju :) Det blir dyr resa från Molkom om jag skulle ta en hovis därifrån. Jag ska kolla runt här först, annars kanske det blir aktuellt med honom ändå. Vi får se. Ha det så bra och sköt om dig! Kram!

2008-07-08 @ 22:36:57
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Hej gumman.Det finns en massa goda GI recept på www.recept.nu, ja vanliga recept också förstås. En del har jag bara satt ihop själv.Pröva vet ja, det funkar ju :) Det blir dyr resa från Molkom om jag skulle ta en hovis därifrån. Jag ska kolla runt här först, annars kanske det blir aktuellt med honom ändå. Vi får se. Ha det så bra och sköt om dig! Kram!

2008-07-08 @ 22:37:29
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Ninni

Gick inte att kommentera på senaste inlägget.



Vilken mysig dag i GBG..sen undrar jag var dom tjocka vaderna och fula tårna var nånstans??



Ha det gott..kramen

2008-07-09 @ 14:01:23
Postat av: ejmis

Vilket lyx att ha så nära till Göteborg =)

( gick inte att kommentera i det inlägget )

2008-07-09 @ 15:58:23
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: åsa

Hmm det gick inte o kommentera i ditt senaste inlägg....? men oj så roligt med Göteborg.. Min dotter ska flytta dit så jag förväntar mig o springa runt också! =)/kram åsa

2008-07-09 @ 19:37:22
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Inga M

Till Lerinutställningen i Munkfors brukar det bli en utflykt varje år. Sen är det en komikerfestival varje år med utdelande av humorpris. Mycket på gång där!

2008-07-10 @ 08:28:36
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0