Midsommarförberedelser


Nu har vi fått det städat och fint på gården, det skall klippas, röjas och grejas innan det är klart för midsommarafton..
Som tur var så gjorde vi detta igår för idag har himlen varit öppen hela dagen. Hoppas nu att det försvinner till imorgon.
Då skall vi ju sitta ute och äta färskpotatis och sill....i solen och njuta. Men skulle det inte bli så så får vi väl tända i spisen och sitta där och njuta istället...Det ordnar sig säkert. Vi åker till stugan och njuter hela helgen gubben och jag, vi skal fira tillsammans med syster och svåger.

Här kommer lite bilder från arbetskvällen igår....



Här sitter han gubben och har lite service på röjsågen innan han började...



Här är han i full gång med arbetet, det blev så fint när han var klar..



Här har jag klippt och gjort fint på baksidan, det är underbart fint just nu ute i naturen...



Och så här fint blev det på framsidan med friggeboden i bakgrunden.



Måste bara visa vilka fina gurkor jag har i växthuset...de växer så det knakar trots att det inte är någon värme...

Ha nu en fin midsommar alla, ta vara på varandra, ät och drick gott.....det skall jag göra....

Kommentarer
Postat av: Mötley Annika

Trevlig midsommar önskar jag dej oxå min vän kramar och skål för bra väder imorrn !

2008-06-19 @ 20:43:01
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack du tack du, vi hadde de ovanligt "städat" i lördags kväll, tror det var för kylans skull eller tror du att de kan bero på åldern... nä det tror inte ens jag.

Visst har jag fina och duktiga vovve barn, dom är så vackra å goa allihop,

Ha nu en riktig trevlig midsommarhelg vi tar hundar och husvagn och drar till Krakerud.

Skål å hutt ses framöver!



2008-06-19 @ 21:17:26
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: ejmis

Tänk så fint det blir när det är nyklippt, det är vårt projekt för i morgon förmiddag.

Ha en bra midsommarhelg!

2008-06-19 @ 22:53:37
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: mormor i Japan

Hej, Kicki!

Tack så mucket för dina underbara bilder som jag får visa i Japan. Vi njuter av den vackra svenska sommaren tillsammans med Er.De flesta japaner blir bara avundsjuka över ni svenskar och den vackra naturen men det som är mening med min blogg. Här sender vi många middsommarkramar från Japan!

Postat av: Ninni

Jag hoppas att solen tittar fram just nu vräker det ner regn...blääk.

Vill inte ha samma pissväder som förra året.



Ha det gott njut av god mat och dryck..kramen

2008-06-20 @ 10:35:01
Postat av: Inga M

Känner igen det där med att göra fint till midsommar utomhus. Det är liksom tradition så här på landsbygden tror jag. Fast jag ligger efter med mina bilder från förberedelserna.



Roligt att Ni fick på taket till midsommar och kan fira under tak. Det måste vara kul att hjälpas åt med bygget som Ni har gjort med flera generationer. Lyxigt att få ha barnen i närheten. Jag är avundsjuk.



Hoppas Ni fick en fin midsommarafton. Vi klarade oss undan knotten eftersom det blåste en hel del.

Ha en bra fortsättning på helgen!

2008-06-21 @ 09:04:45
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Berohio

Good site! Good anti-spam protection of guestbook! Keep it up!

2010-10-26 @ 07:42:19
URL: http://berohio.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0