Min helg



Denna lördag hade vi bestämt med Frida, stora dottern, att vi skulle komma dit och greja med verandataket, vi skulle byta en del takbräder som var murkna, men när de började att kolla så var det inte så farligt utan det skrapades färg och målades om istället. Frida hade plockat ner taket och rengjort det ordentligt..

Jag och pojkarna gjorde middag istället, de var så duktiga och hjälpte till, den lille och jag grejade laxen och den store han stekte hamburgare.

image1230

Här är det lite fikapaus...viktigt i värmen...

Vid tre åkte vi hem och fortsatte till stugan i Gräs...där skulle gjutas för flaggstång, en ministång bara 6,5 meter men det skall ändå göras ordentligt, vi drog med tombolan, ett stort gruslass, cement, massor av stora sten som jag plockade med från Frida, jag skulle byta ut en del runt mitt stenparti...gräsklipparen då den i stugan gått sönder..vi ser säkert ut som om vi skall flytta varje gång vi drar dit...

image1231

Här har ett stort hål grävts, nu skall det gjutas med cement ett fundament, sen skall stativ till flaggstång i och sen skall detta brinna samman och stelna...massor av småjobb men gubben han är effektiv så vid 21.00 var detta klart, vi bestämde då att vi skulle dra ner till sjön för att tvätta oss, jag tvättade fötterna...brrrr men Peter han tvättade hela kroppen, simmade runt och dök...herre gud han kan inte va klok, men han påstod att det var skönt..

image1232

Bakdelen bjuder vi på.....

image1233

När vi kom tillbaka från badet så skrev vi våra namn i cementen så nu finns vi där för evigt...

image1234

Så här blev resultatet, bra va...vi är så nöjda...inte stor men den är fullt tillräcklig att ha vid stugan...

Nu är vi hemma igen och förbereder morgondagen...gubben skall bort igen så det behövs skjortor och byxor, bara att stryka och se glad ut, under tiden så klippte gubben gräsmattan...denna helg har varit helt underbar, solen har skinit från en helt klarblå himmel, hos oss i stugan har göken galit hela tiden, de har tävlta mot varandra öst göken och väst göken....
Ha det bra mina vänner....



Kommentarer
Postat av: helga

Jag ser att ni gjort massor av nytta i helgen och myst också!!! Vad fint det blev med flaggstången, men finast var ändå era namn i cementen... romantiskt!!!

2008-06-01 @ 21:25:35
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: ejmis

Vad gulligt med era namn i cementen.
Jag gillar rumpan också ;)

2008-06-01 @ 22:15:01
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Anki

Vet du att varje gång jag ser bilder från de trakterna (Gräs alltså), så kommer en väldigt speciell känsla till mig. Det är både glädje och vemod.

2008-06-01 @ 23:31:46
URL: http://ankitankar.blogspot.com
Postat av: Gisan

Åh så fint med de ingjutna namnen :-) Kramar...

2008-06-02 @ 17:34:21
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: tess

fan va fion miljö vart e det

2008-06-02 @ 22:36:37
URL: http://tuzze.blogg.se
Postat av: Inga M

Nu finns Ni där för evigt! Det är fint med flaggstång och det passar ju bra nu till nationaldagens firande.

2008-06-03 @ 04:56:28
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0