Nostalgisk


Jag sitter här och tänker tillbaka på när mina älskade ungar var små eller mindre kanske man skall säga, för de är fortfarande små för mig...och jag tänker tillbaka på dagen före examensdagen...det rinner tårar ner för mina kinder och jag kan inte få stopp på dem, jag längtar så evinnerligt efter dem alla tre...vill ha dem här just nu och pussa på dem. Nu är de ju bara ca tre mil från mej men på olika håll....och de är vuxna och har egna familjer...

Dagen innan examen då skulle det vara rent från gräs på gården och runt omkring, gubben han gick med röjen för att få bort det långa och jag sprang sen med klipparen...det skulle lövas runt verandan och ballonger skulle upp.

Examensdagen, upp tidigt och titta, vad är det för väder, och i de flesta fall är det sol.....kommer ihåg en examen och den tror jag inte ungarna glömmer heller, då var klädtemat - skepparkläder eller sjömanskläder kanske det heter....herre gud vilka vackra barn jag hade den dagen, med blåvitrandiga klänningar på flickorna och på Kalleman blåvitrandig skjorta och kortbyxor vita, som inte var vita när vi kom fram...och halmhattar på svaj....har hört sen när ungarna blivit vuxna att de inte tyckte om denna utsmyckning.......men för mej fanns det inga vackrare barn...
Sen bar det av till kyrkan, intågande på kyrkogården som det fortfarande görs här pålandet, klassvis med fröken och svenska flaggan längst fram. Sen satt alla som ljus i kyrkan, knöfullt av föräldrar och släkt, denna dagen skulle kyrkan vara dubbelt så stor....
Alla mina ungar har sjungit i kören så då satt man där och grät för det var så vackert, sen var det Idas sommarvisa, då grät man igen...fröken fick present, kram till alla, sen hem.....

Vi grillade för det mesta, ungarna var så nöjda att ha fått sommarlov och de var nöjda över att solen sken, maten var god, att vi alla fick vara tillsammans.....sen bar det ibland av till badet, ibland upp på traktorn för att köra hö eller gräs och då var de nöjda över att få vara med där, ja iaf Frida....hon skulle alltid vara med på traktorn...vi andra som inte tål gräset vi gjorde annat, men vi var tillsammans....

Nu sitter man här och gråter, varför,,,,,jo jag är så himla lycklig över att ha fått uppleva detta tillsammans med dem, de finaste barn som finns, och de är mina...

Tack mina älskade barn, jag har sagt det så många gånger förut till er,,,,ni är bäst...och ni är mina (och pappas då förståss.)..

Jag vet att ni kommer sitta som mej och tänka tillbaka på er tid som små...och njut av det....JAG ÄLSKAR ER...



28- åringen, 24- åringen och snart 21- åringen.....

Måste ju också bara säga att de alla tre även  är fostrade av världens bästa pappa, Peter....vi är ett bra team.....





 


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Du är för go du...

Kram på dej!!!

2008-06-11 @ 21:05:12
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Frida

Ja du lilla mamsen...

Nu är det jag som upplever skolavslutningar å jag ser riktigt fram mot att få en egen knodd att gå iväg med, för även om jag inte fött kidsen här hemma själv, riktigt stolt å tårögd är jag ändå på skolavslutningen...Så jag kan bara tänka mig hur du har kännt det, det kunde man aldrig tro om mig va, att jag skulle bli en sån blödig jävel...Å nu på fredag är det dax igen, kl 8 i kyrkan, sen nästa halv 10 i klassrummet, men det går nog å pussla ihop det åxå :)

Så vänta du bara om ett par år ska du se att du kan stå bredvid mig i kyrkan så kan vi ju grina ihop...

Älskar er åxå mest av allt

2008-06-11 @ 23:27:59
Postat av: Inga M

Nu är jag här och läser igen i Din blogg. Det blir långt emellan bloggrundorna nu när det är så mycket annat som ska fixas. Lärare är hopplösa före examen! Men det ska väl bli bättre nu när det är över. Det är så roligt att läsa om hur bra Ni har det i familjen och hur mycket Du uppskattar att ha barnen nära så att Ni kan träffas. De skulle ju kunna bo väldigt långt borta som en del mammors barn gör :-(



Jag saknar mina tre ungar väldigt mycket. De bor ju så långt bort och barnbarnen också! Förra helgen fick vi i alla fall ha en hemma plus flickvän.

Ha det gott!

2008-06-12 @ 05:07:42
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Gisan

Du är en mycket kärleksfull mamma och det är en mycket fin gåva att ge till barnen. Kramar...

2008-06-12 @ 08:01:22
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Å dina världens underbaraste barn måste ha världens underbaraste mamma!! Som kan ge sina barn en sådan vacker kärleksförklaring!

Det vackra minnet med skeppartema och skolavslutning är nog både för dig och dem något som sparas i hjärtats vackraste rum! (Jag såg dem nästan framför mig när du berättade...!)



Varm kram..

2008-06-12 @ 13:20:54
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: ejmis

Ska hälsa på Stora Tjejen med sambo i Gävle =)

Kommer hem igen på lördag kväll.

2008-06-12 @ 23:00:30
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: helga

Så fina de är de dina... jag förstår att du blir nostalgisk när du tänker tillbaka... Nu har jag snart semester och kommer att ha mindre möjlighet att blogga ett tag.

2008-06-13 @ 10:19:59
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Annelie

Förhoppningsvis så känner alla barn att just dom är de mest älskade. Stackars dom som inte har den känslan...hemskt =(



Ha det så fint och verandan blir ju jättefin =)

2008-06-15 @ 21:41:04
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0