Stackars djur och växter...


Jag älskar sommaren, solen och värmen med allt vad det innebär, men något jag inte tycker om är när det slutar växa i naturen för det är så torrt. Det gör ont att säga det, men det måste bli lite regn, en ordentlig rotblöta helt enkelt...sen kan solen komma och värma kropp och själ igen....stavas det så, hmmm..
Jag springer med vattenkannorna mest hela min vakna lediga tid, vattenslangen ligger ute över ägorna...

image1241

Växthuset med tomater på ena sidan och gurka på andra, här inne är det potthett, jag sätter alltid tagetes för det brukar hålla ohyran borta..

image1242

Lavendeln tycker om värme så för den är detta väder perfekt....den är snart en stor buske...men den är gammal också.

image1244

Jag har hallon klätrrandes inne i växthuset tillsammans med vindruvorna, dessa hallon kommer bli klara till midsommar...det blir massor iår..

image1245

Min squash växer också, men den kräver massor av vatten, den står ute och jag brukar ha den här på verandan, lagomt långt att gå och hämta när man vill tillaga en. Den står i en gammal murantunna och den är större än vad som ser ut på bilden.

image1246

Här är mitt paradisträd, inte mycket till träd just nu men det kommer bli en ståtlig planta innan sommaren är slut. Den brukar bli ca 1 m och då får den flytta på sig till ett ensamt hörn av verandan.

image1247

Lite olika blommor, fortfarande små men de kommer växa på sig, mina grodor pryder sin plats.

Nu skall jag åka ner till mor och far, jag är bjuden på lunch idag, mammas leverstuvning, å så gott..
Ha det så bra alla, hoppas er nationaldag blir fin....och de har inte utlovat någon regn imorgon heller utan det blir väl till att springa med slangen och kannorna några dagar till...


image1243

Kommentarer
Postat av: Borthy

Jag köpte det på ålandsbåten, hoppas det finns på systemet men det var supergott lagom tempererat med en del fatkaraktär, runt, fylligt och gott..!
Jag har nyss också köpt några fler på systemet som jag tänkt prova av framöver och jag lovar ge resumé för jag vill också hitta goda viner! Hellre betalar jag en krona extra om det är riktigt gott och fyller upp hela mig av väl-lust! Har du förslag så lova tala om!
Fick förresten tips om en vit dunk igår som skall vara bra:"Vernissage" Chardonnay Viognier. Har inte provat den själv än men.. :-D Kram

2008-06-05 @ 15:45:55
Postat av: helga

Vilket charmigt växthus :)

Det får gärna regna och allra helst på nätterna... Trevlig helg!

2008-06-05 @ 15:58:44
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: LottaM

Håller med om att det behövs en rejäl rotblöta - dina växter ser ut att må gott av ditt vattnande -
ha en skön kväll + nationaldag

2008-06-05 @ 17:34:02
URL: http://resagenomlivet.blogspot.com
Postat av: ejmis

Oj,oj,vilken värme vi har...orkar knappt blogga och då är det illa ;)
Nu ska jag ta en sväng med vattenkannorna...

2008-06-05 @ 17:55:48
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Här har det iaf regnat nu, mina blommor är ganska så våta idag. Fint växthus, det ska jag också ha när jag blir stor! :-)

2008-06-16 @ 20:23:13
URL: http://winyan.bloggagratis.se
Postat av: Christeringelin

I AM HAPPY TO BE HERE IN THIS GUESTBOOK LEEP ALL YOUR GOOD WORK MOVING OK.

2009-02-03 @ 11:12:26
URL: http://christeringelin.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0