Vår helg


Har vi som vanligt tillbringat i Gräs uppe vid stugan.
Lika underbart som vanligt...solen skiner nästan alltid där uppe...

Vi fick på söndagen besök av mama och pappa och även av Frida och pojkarna, jättemysigt...



Här sitter vi samlade på nya verandan, ja den är ju gammal men det är ju nytt med tak och väggar på.



Mamma satte jag på lite vattning, har ju en massa plantor (som jag varje år säger att jag inte skall ha) och de behöver vatten i massor, pappa och gubben de grejade med verandan. Här slipar de överliggarlist...



Mamma och pappa kommer att bo i stugan denna veckan, skönt då vet man att det blir vattnat, och pappa han skall måla lite på verandan han.
Skönt för dem att inte behöva sitta i en HSB lägenhet nu när det skall bli värme igen.

Frida och pojkarna följde med gubben och mej hem och där grillade vi tillsammans med dem...pojkarna är så duktiga att hjälpa till...vad kan vi hjälpa till med...deras ständiga fråga...



Titta va duktiga de är de små kockarna, de skötte köttet  menas vi grejade med annat...Frida hon tog vara på rabarbern, en del skulle hon frysa ner och även göra en god paj ikväll när gubben kom hem.



Här sitter hon min stora älskling bland barnen och grejar med rabarbern, Förlåt gumman jag vet att du inte vill vara med på bild, men kunde inte låta bli...dumma mamma...

Nu sitter vi ensamma gubben och jag igen och tittar på finalen i fotboll...imorgon skall Ville börja att skolas in på dagis, spännande, 1,5 timma första dagen, precis som ett litet barn,,,

Måste bara visa en bild på en tagetes, jag har köpt en ny kampera och den kan man verkligen zooma på...man kommer verkligen ända in i blomman...



kameran jag köpt är en likadan som min andra dotter har köpt, se hennes blogg...
http://www.lhlettenstrom.blogspot.com

Ha en bra kväll mina vänner....





Kommentarer
Postat av: Ulrika

Kul att se att det inte bara vi som jobbar under ledigheten...

Och rabarber, KAN man bara inte få för mycket av!!

Stanna gärna i stan efter jobbet nån dag så vi kan ses...

Nu har du ju inte brått hem till Ville...

Puss och kram på dig!!!

2008-06-29 @ 21:13:14
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: ejmis

Det är verkligen en riktig idyll ni har där!

2008-06-29 @ 21:31:15
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Monica

Vilken härlig veranda ni har....å så stor. det är på sommaren jag saknar mitt hus med veranda och trädgården....men, men....

2008-06-29 @ 21:43:54
URL: http://mjsson.se
Postat av: Ulrika

Så klart jag kan... Gärna!!

Säg bara vilken dag!!!

Puss och kram!!!

2008-06-29 @ 23:11:21
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Inga M

Ni verkar vara lagom mycket sysselsatta under helgerna i stugan. Den där tagetesen ser ju trevlig ut och ovanlig. De är verkligen vackra med sina mättade färger. Jag var i Åmål och kollade lite på växter igår men mycket var så visset och trist så det blev inget köpt.

2008-06-30 @ 08:33:23
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0