Narnia



Ikväll har jag varit på musikal/teater, Lina min mellandotter jobbar på en skola för utvecklingsstörda ungdommar, där har hon bla. dans med dem...ikväll spelade de uppsättningen av Narnia, på deras eget vis, och sällan har jag njutit så av en föreställning som ikväll. Det sjöng och dansades som aldrig förr, och gisses va alla var duktiga på att komma ihåg sina repliker. Lina hon var räv, och en sötare räv har sällan skådats...

image1217

Har ni sett sötare räv...det fanns bävrar, vargar, rävar, den elaka häxan, de fyra barnen som gick in i garderoben, ja alla var med....och alla var helt underbara...

image1218

Det har visats tre föreställningar idag, denna som var den sista för dagen var den bästa, och det är klart att när alla föräldrar kommer för att titta, då blir det bra...

Tack Lina för att du bjöd oss med på föreställningen, jag satt med ett leende på läpparna hela vägen hem..

Nu är det melodifestivalen, heja Charlott Pirelli, ge nu gärnet.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ååååhhh....
Vad jag skulle velat vara med!!!
Det är det bästa man kan gå på!!!
Tårar och skratt... Ooohhh, jaaa...
Puss och kram!!!

2008-05-22 @ 23:23:51
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se
Postat av: helga

Det var mig en söt liten räv...

Vad härligt att hon jobbar med dessa ungdomar!!!

2008-05-23 @ 09:03:18
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Anna-Carins: kafferep

Hej! kan tänka mig att det var en bra föreställning,filmen är ju också bra.
Ha det bra

2008-05-23 @ 12:40:02
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej! Ja, nu var det längesen jag var hos er, skickar en kram tillbaka! Jo, vi har allt att stå i nu när det snart är lägenhetsflytt!! Hälsa peter och alla djuren! Kramar

2008-05-23 @ 17:49:10
Postat av: Elisabeth

En av mina absoluta favoriter... "The Chronicles of Narnia" av C.S Lewis. Jag tror att han skrev sagan till sin guddotter..
Jag har sett både den engelska och amerikanska versionen på cd... men jag förstår ju att versionen du såg var av världsklass!
Att få förmånen att arbeta med utvecklingsstörda ungdomar måste vara bara så roligt... men säkert också mycket arbete. Kan bara beundra din dotter till ett sådant val...!

Stor varm kram..

Ps. Dina utemöbler blev verkligen så snygga...!

2008-05-23 @ 19:52:44
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Inga M

Förstår att Du har fått se en massa spelglädje och Narnia är ju ett tacksamt stycke.

Jag håller också tummarna för Charlotte och hoppas att hon vinner. Fast vi kan inte se showen eftersom vi är på Fogerty i Karlstad.

2008-05-24 @ 07:20:21
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Inga M

Vi kan ju försöka vinka till varandra på Fogerty i kväll. Vi sitter på rad 4 B1 höger. Vi är fyra stycken. Jag o gubben (välkänd från bloggen :-)) och en tysk som ser ut som en tysk ska se ut och och hans lilla fru.

2008-05-24 @ 12:37:00
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ninni

Va kul, ja räven var verkligen söt!

Ha en skön kväll, jag ska hålla tummarna för Perelli!
/Kramen

2008-05-24 @ 16:10:54
Postat av: Anton

Å va kul ! När jag Praoa där så kollade jag när dom tränade :) kram / anton

2008-05-25 @ 21:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0