Ny dator


Idag har gubben och jag varit in till stora staden och köpt en ny dator....nu äntligen kan jag komma in igen, fast vi kommer inte åt det som ligger på min gamla dator, där hade jag massor av saker...vi får lämna in den någon stans så kan de kanske hjälpa till att få ur det...som tur var så hade vi precis gjort en säkerhetskopiering av alla kort. Nästan alla kom med....bara förra helgens 50 års kalas och lite vattenskoterkort som försvann...sånt är livet.

Det blev en ny bärbar dator en Hp som tidigare, men fy va dyrt det är...men nu skall den väl gå några år till, den förra räckte ju iallafall 5 år.

image1212

Igår kom det snö, några centimeter, som låg kvar till kvällen, imorse hade vi lite kvar runt husknuten endast...
Men för sjutton, det är ju fel tid att snöa på, det kom inte snö på hela vintern men nu kommer det...fick ni snö också denna helg?

Idag har vi varit ute och grejat lite med hundgården, vi måste få ordning på den så vi kan sätta Ville där, det är för stressande detta med att inte veta vart han skall vara under tiden vi jobbar, nu tror vi att det skall lösa sig, sen är det bara att hoppas att han trivs där och inte sitter och skäller hela dagen, han har varit med oss, han har hoppat upp på taket och provlegat  i stugan, där har han varmt och skönt, ja vi får se hur det går...

image1213

Så här ser det ut på våra äppelträd just nu....och så här ser syrenerna ut....

image1214

Våren är underbar, om det bara vore varmt också, jag har massor att göra och det har väl alla med trädgård kan jag tro, mina plantor i växthuset behöver värme....alla pelargoner vill ut...

Men det är bara att vänta på värmen, den kommer...nu skall det förberedas lite inför morgondagen, gubben sticker på jobb uppåt landet imorgon, till Sundsvall...då blir jag ensam igen...ja, jag har ju Ville förståss och sonen kommer nog hem imorgon igen.

Ha det bra alla ute i landet....

Kommentarer
Postat av: ejmis

Kul att du är tillbaka i blogg-världen igen =)

2008-05-18 @ 20:14:32
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Monica

Grattis till nya datorn - visst är det dyrt, men kul. Jag köpte mig också en laptop denna gången - en HP. Kanske har vi samma, men det är klart det finns ju några att välja på.

Här inne i stan kom det mest regn, massor! Lite snöblandat mitt på dagen. Trist är det i alla fall med denna kylan. Men vi får väl tro att värmen kommer.

Kram

2008-05-18 @ 20:34:00
URL: http://mjsson.se
Postat av: Anki

Snö och syrener, en ovanlig kombination.
Ja, tänk vad man blivit beroende av datorer. När den inte funkar, så är det många saker som man inte kan göra eller komma åt.
Kramar!

2008-05-19 @ 17:58:13
URL: http://ankitankar.blogspot.com
Postat av: ejmis

Fy så jobbigt det är med mycket mens!! Jag hade också jätteproblem till för ett år sedan när jag satte in en hormonspiral, men nu är det inga problem alls.
Hoppas du slipper eländet snart!

2008-05-19 @ 18:07:31
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Ninni

Ja nog kom det lite snö, men den la sig aldrig!

Ny dator skulle vi behöva, en stationär, bärbara har vi båda två.
Du ska se att vovven trivs i hundgården..kramen

2008-05-19 @ 19:56:03
Postat av: Ulrika

Synd att jag jobbar, annars hade han kunnat vara hos mig...
Puss och kram!!

2008-05-19 @ 20:01:07
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se
Postat av: Inga M

När datorerna äntligen fungerar igen efter en tids trassel så fattar man hur beroende man har blivit. Kul att det funkar igen hos Dig!

Det kommer säkert att gå bra med Ville. Vi har våra hundar i hundgården under dagtid och det underhåller nog dem en hel del. De ser vad som händer och de ligger gärna på de höga bord som Roland gjort i ordning. Det kan rekommenderas. Han har gjort dem av Lecablock med skiva på. De gillar att komma upp lite så de ser runt omkring.

2008-05-20 @ 07:07:55
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Gisan

Hoppas att ni kan få hjälp att ta fram det som ligger kvar i den gamla datorn. Tänk så sårbar man är... Kramar...

2008-05-20 @ 08:00:57
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: helga

Härligt att du fått en ny dator och hoppas det löser sig med det du hade i den gamla...

Vi fick mest regn här men det har varit kylslaget hela helgen enl. maken. Fina bilder på äppelblom och syrén - underbart!

2008-05-20 @ 09:06:41
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Annelie

Trist med datorn. Men man kan gå in och starta den i felsäkert läge, därefter väljer man senast fungerande datum. Kanske ni då kan rädda korten =)
Ha det fint!

2008-05-20 @ 13:53:35
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Marianne

Usch för snö. Jag föredrar barmark. Men syrenerna är vackra.
Du får skola in Ville i hundgården, annars så lär han stå och skälla om dagarna.
Men hundgård är en bra lösning för de som inte alltid är hemma. Mina hundar stortrivs i sina rastgårdar och springer ut och lägger sig i dem rätt de kan röra sig fritt på tomten.

2008-05-20 @ 19:52:02
URL: http://ekoxenskennel.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0