Bussmässa


Måste rapportera lite från älgskogen och från min resa till Göteborg och bussmässan..

Idag fredag har det skjutits fullt på stora djur, 10 st är nedlagda....det har skjutits 6 små så där får vi fortfarande skjuta 4 st, det skall jagas under hela helgen så det blir nog klart. Sen blir det kött på söndag eftermiddag.
Då vet vi vad vi skall göra natt mot måndag, skära kött och mala färs...

jag har jobbat sedan onsdag och igår torsdag var jag och 3 kvinnliga kollegor på bussmässa i Göteborg.
Sov hos Frida den stora dottern natt mot fredag för jag skulle åka från centralen i Kil där hon bor. Vi hade det jättemysigt och Frida gjorde varma smörgåsar med köttfärs som vi åt framför Bonde söker fru. Kvartade in vid 22.00 eftersom tåget gick 06.00 och jag skulle upp vid 05.00...



Här är en alldeles ny Setra. Det var faktiskt mer kvinnor på mässan än vad jag trodde. Vi hade en mycket trevlig dag och hann även med lite shopping innan vi åkte hem med 19.10 tåget. Hemma igen och låg i sängen vid 23.15...kan lova att det var segt att komma upp några timmar senare för att åka till jobbet.
Nu har jag tagit helgen och sitter nu uppe i sommarstugan i Gräs och väntar på att gubben skall komma hem från passet, fortsätter att jaga under helgen och vi får även älgkött från marklotten i Acksjön. Skall även hinna med att gratulera mågen som fyller år idag. Sen blir det bara att börja skära och mala....
Ha det bra alla, ta vara på er...

Måste bara visa vad de bjöd på, på bussmässan, man doppade machmallovs i denna chokladfontän....gud så gott...



Här var det stundtals kö...kan ni förstå varför....javisst det var så himla gott...

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Hej där. Jag brukar titta på bönderna. Och jag såg Bröllopsform igår, vilket jag nog inte gör om. Resten tittar jag inte på.Orkar inte. Ha en bra helg du också vid köttkvarnen =) Kram!

2008-10-17 @ 17:43:06
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Inga M

Skära och mala var det ja! Jag har redan gjort mitt, det blev inte så mycket i år. Mindre med älg och många jägare. Men det vi får är väldigt gott, helt enkelt det bästa kött man kan tänka sig.

2008-10-18 @ 23:55:38
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: mari

hej

En sån fontän skulle man ha påjobbet......det sägs ju att choklad gör kvinnor lyckliga!!!

2008-10-21 @ 11:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0