Skogen


Igår kom gubben hem lite tidigare, det var fortfarande ljust...det skulle röjas älgpass, som alltid i sista stund.

Ville och jag följde med, jag för att jag skulle få gå i skogen med min onda rygg och Ville för att han skulle få springa av sig lite.



Hit åkte vi, till Björntjärn...det är vår bortskog som vi kallar det för (känner du igen namnet Inga)...här fanns några pass kvar att röja runt...



Här är pass 99...ett gubbpass som vi säger...lätt att ta sig till, ligger nästan vid vägen...



Vår vändplan i skogen, här har vi tillbringat många dagar med ungarna, grillat korv, åkt skidor och pulka...nu är det stor skog runt omkring, men fortfarande finns alla fina minnen kvar när man åker in här.

Jag njöt 1 timma här i skogen, fick mej en ordentlig promenad, men det blir så mörkt i skogen så det blev inga bra kort...tur var att jag tog med en påse, bajspåsar har man ju alltid som hundägare och i bilen hade jag sedan en korg den blev halv av detta...



Hoppas ni kan se vad det är trots att kortet är uselt...



Hemvägen är också gudomlig, vi åkte den längre vägen hem  förbi Acksjön, vi bor på andra sidan sjön, bakom skogen...men vi tycker mycket om att se oss om gubben och jag....här skedde något konstigt, min telefon ringde och mellandottern ringde och sa....varför ringer du hela tiden, jag tränar....min telefon låg i min väska i baksätet...hur i hela fridens kunde detta ske....

Vi stannade sedan på denna plats. Vid Kägelholm, vid dammarna...här har vi också varit många gånger ungarna och vi...fiskat aborre och gädda...nostalgi igen....och denna gången även en tår i ögonvrån...här är så fint...alldeles trollskt..



Här brukar man se bävern simma runt men inte denna kväll.



Här står jag på bron över dammen...nu är det verkligen höst, löv och torkade ormbunkar kantade vattnet.

Hemma igen och då smakade det gott med en kopp tea....

Ha en fin fredag alla...ta hand om er och gå ut på en promenad....det gör jag nu...Ville skall ha sin förmiddagstur...

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hoppas att allt är bra hemma i Duvenäs också! Hälsa och krama alla tillbaka!

2008-10-10 @ 17:56:23
URL: http://anderssonsofie.blogg.se/
Postat av: Lucas

Jo jag ska kanske bli kriminalvårdare - vem vet??

Ha en bra helg!

2008-10-10 @ 20:56:05
URL: http://lucas1962.blogg.se/
Postat av: Alina

Hejhopp! kikar in:) Ha en trevlig fredagkväll!

2008-10-10 @ 21:01:33
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Junitjej [Bloggarnas stegrace]

Så gott det är med kantareller!

2008-10-11 @ 20:04:37
URL: http://junitjejen.se
Postat av: mari

hej!

härligt med en nostalgitripp, tack för rundvandringen.

Kram mari

2008-10-12 @ 18:39:00
URL: http://molkommajsan.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja, va konstigt det var att du ringde. Och det som var ännu konstigare var att det gick fram typ 10 signaler, och i vanliga fall ska det gå fyra, och sen går telefonsvararen igåg. Jättemysko helt enkelt. Typiskt att det ringde just när det var Haglund-träning också...hihi.

Ja, det var verkligen nostalgitripp det. Tack för att ni tagit oss överallt. Sånt man alltid kommer komma ihåg. puss puss

2008-10-12 @ 22:45:29
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Inga M

Roligt att få gå med Dig på promenad. Nej jag känner inte igen uttrycket bortskogen. Det används inte här så vitt jag vet, men jag förstår betydelsen tror jag. '



Nu sänker sig friden över oss och älgjakten tar vid. Gubben har just gett sig iväg och nu har jag en hel vecka på egen hand med promenader och höststädning och bara lat-tid. Det ska bli skönt. Jag var ju borta förra veckan och ska återkomma med lite bilder om det.

2008-10-13 @ 07:17:33
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0