Vintern kommer nu


Idag kom vintern hit till oss...när gubben, jag och Ville åkte till jobbet  och hunddagis idag vid sju så mötte vi vintern några km från oss...uppe på höjden utanför byn kom snön...fy bubblan...jag gillar verkligen inte denna årstid...

På väderleken idag så är det bara snövarningar överallt, och med det kommer ju också halkan.  Den är förrädisk, det ser blött ut men istället är det blixthalka, jag har varit med om detta en gång på väg till jobbet. kom där uppe på höjden där snön låg idag, där såg det blött ut men det var snorhalt, bilen snurrade och jag hamnade i en bergvägg, inte fort men tillräckligt för att göra mej skrajsen för denna årstid, för alltid tror jag, och det blir bara värre för varje år som går...

Nej jag vill ha sol, värme, blommor och grillkvällar, ett glas vin på verandan...å vad jag längtar dit.



Här står han grillen och väntar...nej då nu står han inne i uthusen och väntar på mej....

På Villes hunddagis går det hundmagsjuka...trodde att när ungarna växt upp och flyttat hemifrån så var det slut på detta med sjukt barn, nu har man sjuk hund och kanske får man lov att vara hemma för sjuk hund en dag....han har bara sprungit en gång inatt, nu får vi se hur natten blir..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0