Ålandsresa och skaldjursresa.....


Helgen över och med den allt resande...började i torsdags då mina vänner och jag åkte till Åland...på dans...



Här sitter vi alla fyra...glada i hågen innan dansen började. det var Sannex och Torgny Melins som spelade, (eller var det Torgny Mogrens....haha.)...bilden lånad av Ulrika längst ut som ställde in kameran och snabb som blixten kom och satte sig.

Hemma igen på fredag sent och sov några timmar på gubbens arm, sen bytte vi bara resväska och åkte tillsammans på skaldjursresa med ett gäng kompisar...36 st...till Knippla...natten tillbringade vi i Göteborg på hotell.



Allt nykokt och helt underbart...jag har aldrig ätit så mycket skaldjur någon gång...herre gud va gott....vi var 36 st på 50 kg havskräftor och 15 kg räkor....



Solen går ner över havet, visst är de väl en helt underbar bild...jag lovar att man mådde gott här...



Vi bodde på First hotell G som ligger presic ovan centralstationen i Göteborg och söndagen sov vi länge sen blev det en långpromenad genom alla vackra parker längst med avenyn...här är det krokus...tror jag...men nu, är det inte en vårblomma...



Hamnade tillslut nere vid Operan och denna hotellbåt Viking som hade en servering uppe på däck, där satt vi i solen och drack kaffe med blåbärspaj...så himla gott.

Vi stannade på Laxbutiken utanför Göteborg för att äta mat på vägen hem...och vilken mat....



Min laxtallrik, 5 olika sorter...och kaffe med kaka efteråt...

Nu är vi hemma igen, älskade gubben har stuckit på resa igen...ja i jobbet då.....

Min hals är dum fortfarande...får väl bli en wiskey till kvällen....kanske blir det bättre om man gurglar sig...återkommer...





 


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tack för en trevlig resa!!!

Ja, var jag inte snabb??? Haha... ser ju ut att ramla på er andra... Fniss!!!

Oj, vad gott det såg ut...

Men är du inte lite trött på skadjur nu??? =)

Bilden på solnedgången var verkligen fin.

Vi hörs gumman!!!

Puss och kram!!

2008-09-22 @ 22:15:43
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Borthy

Jag kan bara säga det igen! Vilket trevligt och bra liv du har! Till och med mellanlandningen hemma på gubbens arm lät som värdefull lyx...vilket det ju är också!

Mycket fina bilder!

Ps...vi skulle ju snacka jeans någon dag också.... Hur vill du ha dem? Kram

2008-09-23 @ 03:42:20
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: helga

Vad mycket du hunnit med sedan sist - två resor. Maten såg verkligen god ut - sitter här och dreglar trots den arla morgonstunden ;)

2008-09-23 @ 08:00:14
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: EVA

Här är det en som bara flänger och far :)

Ni verkar då ha haft supermysigt...tänk både Åland och Göteborg...lyxis :) !!!



***

KRAAAM EVA

2008-09-23 @ 11:07:24
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja halsen blir bättre med whisky..men spotta för guds skull inte ut!



Gud va ni ser ut att haft det underbart...och en underbar bild på en solnedgång..



Kram

2008-09-23 @ 20:00:08
Postat av: Inga M

Va Ni ordnar mycket trevligt! Här sitter vi mest hemma och ugglar känns det som. Den där laxtallriken skulle jag kunna ta över! Lax är favvomat för mig.

2008-09-24 @ 17:42:35
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0