Ledig dag - solen skiner


Idag har jag min lediga dag....Ville hunden mår bättre, han har ju nu ätit pencillin i 2 dagar och har inte längre någon feber, morgontemp idag 38,4. Hade jag dem tempen skulle jag vara halvdöd.....jag blir så sjuk bara av 38 grader.
Han har druckit ca 3 l detta dygnet och det är också en betydlig skillnad, så nu får vi verkligen hoppas det blir bättre.
han sprang till och med imorse när vi var ute.

Jag skall städa lite nu på morgonen sen sticker jag till stan, skall träffa Ulrika och vi skall shoppa loss idag, båda behöver vi både nya jeans och lite nya tröjor inför våren. Kanske även något nytt slinker med som vi skall ha på vår Ålandsresa nästa vecka.



Detta kort togs när jag och Ulrika var till Spanien för några år sedan.....

Solen skiner idag, det är skönt ute, kanske lite svalare än tidigare mornar men luften är skön att andas in...kände ändå av min allergi imorse, men det hör till denna årstid...det rosslar och piper. Ja ni vet hur det är ni som är drabbade, och jag tror knappast någon går fri från det längre.

Har pratat en stund med min väninna från Stockholm, hennes man är sjuk och ligger på sjukhus, de vet inte vad det kan vara men ev är det en stroke, det är nu tredje gången som han får åka in, hoppas nu de behåller honom tills de får ett svar. Men herre gud, han är bara strax över 50 år, alldleles för tidigt. Jag lider och gråter med dej Anki. Fruktansvärt att leva i denna ovisshet.

Nu skall den tredje baljan kaffe intas...Lövbergs lila....ja vi har ju det rosterit här i vår stad...Vad dricker ni för kaffe?



Anki och jag i Stockholm i februari....min goa vän...


Igårkväll var sonen hemma hos gubben och mej, oj vad man njuter när ungarna kommer hem....det skulle bytas däck.

Jag stekte våfflor och vi slafsade och åt....massor....så inatt har min galla skrikit ut sin ångest...

Tvättade tävlingskläder åt honom som han skall ha med sig till Finland då han och Sofie åker på NM i dans nästa vecka.

De hängde ute på strecket, torkade i ett nafs så det var bara att stryka och göra klart...


Nej bäst att sätta fart...ha det gott så länge.





 


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja, idag ska vi shoppa!!!

Snyggt kort!

Hoppas att vi hittar nåt fint...

Vi ses sen min vän!!

Kram från mig!

Skickar en kram till Anki också.



2009-04-16 @ 09:07:22
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ska du nu ut och resa igen..haha ett jäkla rännande på dig!



Vilka fina bilder du lagt ut..ni ser så glada ut.



Löfbergs dricker vi oftast men jag måste erkänna att jag är otrogen ibland har hittat ett Gevalia som är helt fantastiskt gott.

India nånting heter det.



Allergi...jo tack pip rossel röda ögon...suck



Kramen

2009-04-16 @ 10:08:52
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ulrika

TACK för en trevlig dag på stan...

Och tänk vad vi fick tag i mycket kläder!!!

Kul!

Pussa Ville från mig!!

Kjamis!!

2009-04-16 @ 16:53:29
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej Kicki! vad svara man när man aldrig dricker kaffe,,, ;-)) Men det är klart jag håller på Lövbergs lila om det ska vara kaffe förståss!! Tänk vad det kan lukta gott i Karlstad när vinden ligger på.

Kram Ingela

2009-04-16 @ 19:43:40
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Skönt att Ville blir bättre! Hoppas det är över för den här gången i alla fall!

2009-04-17 @ 19:32:32
Postat av: Anki

Ja, så fina vi var på korten du och jag, Kicki!

Jag städade lägenheten ikväll efter jag kom från Jaja lite motigt var det, men skönt när det var klart! Ska lägga mej i soffan nu, med täcke och kudde! Köpte nya blommor till sovrummet



Kram

2009-04-18 @ 22:39:28
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0