Melodikrysset


Melodikrysset gjort och inlämnat....lördagen kan börja....Tack Mia och Leif för sällskapet, idag klarade vi det galant....



Hade full sjå (?) idag att inte slå sönder inredningen på samma gång för vi fick in en humla i köket som prompt skulle vara med just i min tidning....men gubben fick till slut ut henne...

Idag skall vi börja att riva vår veranda, den är helt upprutten upptäckte vi...så nu skall det göras en ny och då passar vi på
att bygga in den med väggar och tak, nu har vi en markis över men den skall plockas ner och om någon vill köpa den så varsegod....den är elektrisk, faluröd, 5 år, 3X5 m....ser nästan ny ut....



infälld...



och utfälld....det är iof ganska skönt med en markis...men jag är trött på att hela tiden plocka in stolsdynor...jag vill kunna sitta ute även om det regnar....har väl blivit gammal, men nu är pensionärskuvösen på G....mina blommor är sönderregnade vareviga sommar, min svärmors gamla pelargoner som jag orkat driva och klara i 25 år är detta året inte lika många...de tog väldig stryk förra sommaren....

Idag skall jag ta bort staketet runt, plocka ner bit för bit...de måste sparas för de är lika dana efter mall sedan 1800 talet....viktigt för de vill jag ha kvar...sen skall vi gå igenom virket vi har liggandes i lagården, vi har ju ett lager där, så har man på landet...man lämnar in timmer och får det sågat i olika dimensioner, strölägger det ordentligt så det inte blir vint och snett.  Det vi har liggandes nu är perfekta att ta till verandan....Bakarna eldar vi upp.



Så här ser staketet ut...mycket krussiduller. Vi sätter dem nu tätare och tar ngn sorts plexiglas eller liknande bakom så det blir tätt...har ni några andra förslag?

Måste bara visa mina tulpaner i rabatten, knoppena är nu så stora så denna vecka kommer de att slå ut...



Är det inte underbart....jag älskar verkligen denna tiden....vill inte gå in utan njuter av varenda minut jag kan få ute....inatt har min hals varit hemsk...hes och eländig....jag är allergisk och det sätter nu sina spår....men skönt är det ute ändå...

Sonen Karl och hans Sofie åker till Finland för att tävla i Nordiska Mästerskapet i bugg samt Världscupen i boogie woogie nästa helg....gissa att mamma är stolt och spänd på hur det skall gå.





Här är de på Lag SM i dec där Rocksulan blev silvermedaljörer.....(Tack Erik för låner av bilden).

I Maj skall vår Dansklubb ha SM i dans. I självaste Lövbergs lila arena....stort...så vi har mycket jobb framför oss...jag står ju med nummerlapparna som vanligt.

Nej nu drömde jag mig bort....nu åter till verandan...hej så länge, nu går jag ut i solen....






Kommentarer
Postat av: Mia

Å tack själv du för melodikrysset. Här har vi hela gården full av ungdomar, dom är ute i verkstan och skruvar på sina bilar. Det är verkligen roligt att det är fullfart där.

2009-04-18 @ 13:57:05
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Anki

Tack för dina kramar! Det jag skriver är väl inte precis menat som rapporter, det är mera för att skriva av mej,

Tack för pratstunden igår natt, tycker om dej!!



Kram

2009-04-18 @ 20:59:39
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Ingela Åqvist

Nu vill man stoppa tiden, det är bara så underbart innan alla blommor och träd slår ut. Då går det så fort och man hinner inte med riktigt. Kram Ingela

2009-04-18 @ 22:03:39
Postat av: Ninni

Jag skippade Melodikrysset jag hade ju inte maken hemma!



Usch ja jag är skrovlig och eländig...staplarna på björk börjar bli höga nu (på pollenprognosen)



Men jag älskar våren ändå...ja en pensionärskuvös är toppen..kram kram

2009-04-19 @ 11:16:06
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: jayne

Hej

Härligt med inglasat!!! Det ska jag också ha en dag...

Vi har en uteplats som är underbar när det är sol.. men ärligt hur ofta händer det på en sommar???



Min svarta tunika är inkpt på Cellbes, trodde det var haléns... men fel fel.. Cellbes var det.

2009-04-19 @ 18:49:18
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: helga

Pensionärskuvös... hahahaha...

2009-04-19 @ 20:04:09
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Markis

Hej Kicki, är intresserad av din markis om du inte har sålt den redan. Hör av dig i så fall/Carina

2009-04-23 @ 10:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0