Slitsam dag


Idag har det varit en fruktansvärd slitsam dag, och lång...vi har hållit på och grejat med graven till Ville hela dagen. Här på landet är det ju lermark överallt, och det är så tungt att gräva. Turligt nog så hade grannen tid att hjälpa oss gräva med den pyttelilla grävskopan...
Vi valde en plats där han strosade mest hela tiden, mycket goda lukter uppe i det hörnet av trädgården...

Han fick ligga på den stora goda divanen som han fått av Mari och Stefan, den låg han alltid på...fick även med sig en filt.

Nu ligger han mjukt och skönt....för er som haft ett husdjur vet vad mycket det betyder att ge dem ett värdigt slut...han har  varit en familjemedlem som var tillsammans med oss varje dag, ungarna flyttade ut och Ville flyttade in...han fick all kärlek och ömhet man bara kan ge någon, han var verkligen älskad.




Längst upp i hörnet av trädgården ligger han...han har uppsikt över oss och vi över honom.



Vi sådde lite frö så det blir en fin gräsmatta runt.  Se även www.lhlettenstrom.blogsport.com ...där finns mer fina kort att se.

Det känns skönt nu när vi har detta gjort...mycket tårar har runnit på oss under dagen. Vi vet nu att han får det bra, han var så fin när han låg där på divanen...han fick en puss på nosen som farväl...det älskade han....

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Har tänkt på er hela dagen och grät när jag läste det första inlägget, och det blev inte särskilt bättre efter detta!!! Lilla vännen... Usch, lider med er... KRAM!!

2009-04-25 @ 20:56:19
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Hej gumman. Den första hund jag hade fick jag ta bort av precis samma anledning, men jag fick ju behålla honom längre. Men det är fruktansvärt jobbigt. Men man får tänka på allt de har gett och de år man fick tillsammans. Har haft många hundar efter det, men jag kan än idag vakna av att jag gråter om jag drömmer om honom, och det är 26 år sen jag miste honom!Stor kram!

2009-04-26 @ 00:19:40
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Vet hur du har det. Det är så jobbigt, men man får trösta sig med de åren man fick tillsammans med dem och hur mycket de gav.Min första hund fick jag ta bort av precis samma anledning, men jag kan vakna än idag, 26 år senare och gråta för att jag drömt om honom. Stor kram!

2009-04-26 @ 00:23:41
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Nu har jag suttit en bra stund med fingrarna på tangenterna, och vet inte vad jag skriva... för det finns ju inte ett endaste ord som kan bära upp er sorg och saknad just nu!

Först när jag läste... för jag tänkte ju kolla lite hur det var med Ville... så kände jag bara bara tårarna som kom, och hur jag fick svälja... å om du bara visste vad jag lider med dig/er nu!!

För än om jag är helt helt övertygad om att Ville har det mycket mycket bättre nu, tillsammans med sina nya hundkompisar... vilket ju är den visshet som bär... så förstår jag ju att saknaden efter er lille kille måste vara bland det plågsammaste, svåraste, och ledsammaste att bära!

Åh, vad jag önskar att jag precis i detta nu kunde fått ge dig en tröstande kram i verkligheten...!!



Men då det inte går... så står jag i tanken bredvid dig... kramar om dig... och tröstar så gott jag bara kan!



Varm varm kram... till dig, och hela din fantastiska familj!

2009-04-26 @ 08:25:39
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Inga M

Jag måste ju in och kolla hur det hade gått med Ville och ser att Ni har måst avliva honom!



Stackars Er!! Jag gråter nu också när jag läser hur Ni tagit farväl. Sorgen efter en älskad hund är svår och Ni har all min medkänsla. Man går där omedvetet och lyssnar efter bekanta steg, saknar det där svassandet runt benen, de glada skutten och hoppen, vanorna, platserna där man brukar gå..... ja allt!



2009-04-26 @ 08:31:23
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anna Johansson

Vad fint de blev :)

2009-04-26 @ 09:21:37
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se/
Postat av: Mari

Det finns inga ord......

Hoppas ändå att ni känt att så många haft er i sina tankar....

Mari

2009-04-26 @ 10:04:48
Postat av: Birgit Hjorth

Tänker på er och förstår hur jobbigt och tomt det blir. Fick avliva vår hund innan jul. Hon var förvisso en gammal dam och inte så ung som Ville men ändå....Kram Birgit

2009-04-26 @ 19:11:31
Postat av: Yeo

Usch så sorgligt detta blev. Vi tänker på er och Vilde Ville i sin hundhimmel. Vilken fin plats han fick!! Kramar från Bylunds

2009-04-26 @ 20:44:40
Postat av: wasana

Ursch va tårarna rinner när man läser dehär. tänker på er, finns inget värre än å förlora sin bästa vän. Kram på er.

2009-04-26 @ 20:47:36
URL: http://wasaney.blogg.se/
Postat av: Anki

Så sorgligt och fint på samma gång.

Kram!

2009-04-27 @ 09:56:51
URL: http:// ankitankar.blogspot.com
Postat av: Helga

Jag är så ledsen för er skull... tänker på er och förstår att det är tungt nu!! Kramar i massor...

2009-04-27 @ 12:29:07
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Ja, Ville fick ett värdigt slut och hade även ett värdigt liv! Känner med dej, min söta vän!



Kramar

2009-04-28 @ 21:13:23
Postat av: åse

usch de ä jobbigt :( . vi har också vart med om de.. Det var en väldigt fin gravplats :)

2009-04-30 @ 00:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0