SM festen på torget


Idag skärtorsdag, stor fest på torget här i Karlstad. Mitt kära Färjestad tog SM guld igår om inte ni visste det.
Jag är ju ishockeytokig, det kanske ni förstått vid det här laget...missar aldrig en match, sitter jag inte i hallen så sitter jag i klubblokalen här i byn tillsammans med alla gubbar....alltid ensam kvinna....
Nåvältillbaka till festen på torget. Gubben och jag åkte in vid 15.00 för att först handla lite, åkte sen in mot centrum för att få parkering, trodde vi...nej 10000 till ville ha plats, tur då att det finns parkering vid gubbens jobb.



Alltid svårt att ta bilder när man vill ha dem bra...men skall här visa er en del...här kommer ett potpurri från torget.



Ja bilden säger sitt...vi stod väldigt nära, gubben och sonen en bit bakom och Ulrika och jag nästan längst fram..hihi



Här kommer grabbarna inrullandes och stannande precis framför oss....vilken tur va...succemålvakten Jonas Gustavsson nr 50 längst fram.



Här är grabbarna på väg upp för att ta emot vårt jubel....



Sven Ingvars spelade på cenen....mycket sång och hejjarklacksramsor.



På väg till bilen så kom spelarbussen igen, tätt bakom nerkabbade bilar med Jönsson, Nordström Gustavsson och såklart succetränarna Perra och Sammen...
Ja detta var en mycket trevlig eftermiddag.....kommer att drömma om detta inatt.

Nu till janssons frestelsen och köttbullarna...ungarna kommer imorgon och äter påskmat med gubben och mig....men det går lätt att laga mat ikväll.  Jag sjunger ........Å färjestad, å färjestad, hungriga som vargar vi sm guld skall ta...å färjestad å färjestad vargarna från värmland, färjestad.....

Glad Påsk på er alla.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tack för sällskapet min vän!!!

Det var mycket trevligt!

Puss och kram!!

2009-04-09 @ 22:02:00
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja, det var fina bilder du hade att bjuda på! Jag förstår att det inte är några problem i köket, allt går väl som en dans, Idag såg jag Perra på TV, den fungerade tillslut!



Natti Natti och kram på dej

2009-04-10 @ 00:51:51
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Lisbeth

Ja det är ett snärj med maten nu =) Men i ditt kök går det väl som en dans, efter SM-guldet? Ha en riktigt skön påskhelg nu! Kram!

2009-04-10 @ 11:18:56
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Anki

Oj, vilket firande. Härligt när "alla" ställer upp så.

Glad Påsk till dig! Kram!

2009-04-11 @ 17:51:27
URL: http:// ankitankar.blogspot.com
Postat av: Inga M

Åh Ni var där! Vi var på hotellet i Backadal , Göteborg den avgörande matchen och vi stod upp och skrek och hejade i den lilla sittbaren vid hotellentrén. Ingen förstod något men det spelade ingen roll. Huvudsaken att Färjestad vann och den sista matchen var verkligen spännande!

2009-04-17 @ 19:31:34
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0