Men....


Idag är jag ledig....skulle plocka av mina bär idag för att göra saft...uppe med gubben när han åkte till jobbet, drack mitt kaffe och klädde mej...då började det spöregna. Va kul är det då att stå ute i vinbärsbusken...nej.
Tog en påtår och inväntade regnets slut, men icke heller. Tvätten jag hängde ut tidigare fick jag plocka in. Den kommer ju aldrig att torka ute idag, bara få en sån där äckligt sur lukt som aldrig försvinner sen.
Jag ringde till mamma och pappa istället, ja kom ner sa mamma...hon ville handla och var glad att slippa gå i regnet.



Dessa fina gula hallon plockades igår då Karl, Sofie, Sofies mamma, Lina kom på besök. Vi åt kladdkaka med gula hallon och grädde till kaffet. Sen drog vi ner till loppis där det handlades kläder.



Nu skall jag sticka ner till mina föräldrar, mamma står säkert ute i regnet och väntar på mej. Nu får vi hoppas på eftermiddagen att det slutar regna annars provar jag väl imorgon igen.

Kommentarer
Postat av: Monica

Ja i dag är det inget roligt väder att vara ute i - vänta till i morgon du då ska det bli fint sägs det.

2009-08-13 @ 10:51:29
URL: http://mjsson.se
Postat av: Mari

Gud vad smaskiga de ser ut de gula hallonen.....mums.

Mari

2009-08-13 @ 13:36:45
Postat av: Helga

Vad fint med gula hallon - det har jag aldrig sett förut.



Länken nedan går till min nya extrablogg som jag skriver för ett företag som heter Resa i Sverige - hemsidan har premiär 1/9. Det vore kul om du ville kolla in.

2009-08-13 @ 17:04:53
URL: http://resaisverigehelga.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag kommer att ha två bloggar - den ena min egen privata. Den andra för företaget Resa i Sverige där jag ska blogga inom kategorin FLYG med lite om mitt jobb och tips om platser i Sverige. Där skriver jag nog inte fullt lika ofta.



Tack för att du kikade in :)

2009-08-13 @ 22:10:59
Postat av: Elisabeth

Ville bara titta in och önska dig en trevlig helg, min vän!

Sen hoppas jag ju att du vet att jag är inne här och läser hos dig, trots att jag inte lämnar kommentarer så ofta.



Varm kram...



Ps. Gula hallon? Hade jag faktiskt aldrig hört talas om... hur smakar de?

2009-08-14 @ 18:56:10
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0