Å herre gud va godis......


Idag slutade jag vid 14.00, åkte raka vägen och hämtade mina flickor som skulle med hem för att göra julgodis..
Vi var hemma runt 15.00 och drog igång omgående.
Frida hade med sig vovven för att gå till skogen och plocka granris, hon hade som mål att göra kransar, men det blev mörkt så det gick inte att se.



Här står de mina prinsessor.....ja vi arbetade så flitigt så rätt vad det var så gick strömmen....eller proppen menar jag, och inte hade vi några hemma utan var tvugna att köpa hem.



Lite komiskt såg det ut när Frida var tvungen att sätta på sig pannlampan för att se, tur var att kolasmeten hade kokat färdigt så det bara var att hälla upp i formarna.



Lina i ljusets sken...ja fick lite mysfaktor över denna arbetsdag.



Shawn ligger uttråkad och bara väntar på att få gå ut....det blev en långpromenad  med vovven när Peter kom hem....skönt för både hunden och gubben som suttit i bil i många timmar då han jobbat i oslo några dagar.



Risgodis, kola, knäck, wienernougat, mozartkulor. Vad säger ni om det....nu gäller det att gömma, för annars har vi inget kvar innan jul....jag är säker...



Risgodis, det är mina favoriter...

Nu skall vi äta lite mat, flickorna har gjort en Flygande Jakop...sen blir det lite frågesport på Tv2 och klockan 20.00 final i Idol.....jag hoppas på Erik ikväll...



Vad tror ni???
Ha en fin fredagkväll alla där ute.......


Kommentarer
Postat av: Yeo

OJ, vad gott det ser ut!!! Vad mysigt ni har, själv är jag helt slut i huvet efter den här fredagen. Nu är det idol som gäller.

Há det bra!! Vi ses på måndag, kramen

2009-12-11 @ 20:21:20
URL: http://www.thebylunds.com
Postat av: margit

Hej Kicki!å trevligt att få se alla fina bilder av bak o godisgörande..och med PANNLAMPA som hjälp!! Det var ju ett bra tips..om det är mörkt..när man jobbar..

Trevligt att "se in" hos andra närdet bakas o pyntas" ...Kram till dej!!/Margit

2009-12-12 @ 16:29:35
URL: http://margitholm.blogg .se
Postat av: Frida

Hahaha... Det är nog första gången som jag skrattat på riktigt över ett kort på mig själv... Det får du gärna skicka till mig på nåt sätt över cyber rymden :) puss

2009-12-13 @ 22:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0