Kvällsturen


Vi åkte en sväng med bilen nu ikväll. Skulle ner till stora vägen för att möta bussen från Hagfors.  Hade med lite material från kontoret som skall sättas upp i bussarna i Hagfors.
Ja vi tog en sväng i månljuset när vi ändå startade upp bilen...det var så vackert, frostigt, kallt och vitt. Jag tycker ju inte om fullmånen som ni säkert hört tidigare...det edna som är fördel med den är att den gör det lite ljusare ute.



Visst ser det kallt ut, här är det 10 grader och under tiden vi var ute hann det bli både mörkt och 15 grader.



Vägen hemma ser ut så här nu, plogen har gått en gång och man lägger ingen sand på utan låter det vara vinterväg...det blir bra när man kört till det men nu är det bara kockligt...



Dålig bild, men denna måne visade oss vägen genom skogen ner till stora vägen.



Mörker, mörker, mörker...mycket spår i snön såg vi...det är spännande att vara ute och åka sent...

Nu är det väldigt kallt här, vi har 16 grader och det kommer säkert att vara över 20 grader inatt. Imorgon skall vi åka till stan, gubben skall klippa sej och jag skall försöka finna en nyårsblåsa...som vanligt har jag inget att ha på mej.


Kommentarer
Postat av: Inga M

Det ser frostnupet ut på Dina bilder. Vi har verkligen fått vinter här i Värmland nu. Det var minst - 15 grader i går kväll hos oss.



Jag läser lite bakåt i Din blogg och ser att Ni firar jul som vanligt med familj och släkt. Det lär fortsätta ett tag till med julkalasen förstår jag.



Ha en god fortsättning på helgerna!

2009-12-29 @ 08:41:34
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0