Nej se det snöar


Ja det fullkomligt vräker ner och har så gjort sedan igårförmiddag. Här hos oss har vi fått 3 dm..



Nu får det räcka för denna gång tycker jag, vi bor ju som sagt inte direkt vid vägen så nu måste traktorn fram för vi är insnöade...

Gubben och jag har fått låna Leia några dagar, en vacker labradorfröken. Imorse när hon och jag var ute så fanns bara vi och all snö...å herre gud va hon hoppade och skuttade, glömde bort varför hon egentligen var ute...
ja behoven gjordes och vi gick in igen för frukost...
Nu har vi varit ute tillsammans alla tre och lekt. Busat och kastat boll, gud va vi har saknat detta...vår Ville har ju varit borta 8 månader så detta var så helmysigt..



Bollen nergrävd i snön, ingen konst för henne att finna...



Här är gubben och Leia på väg till skogen...skulle bara sätta i motorvärmaren till traktorn först...jag passade på att göra årets snöängel...



Detta tyckte Leia var roligt och fullkomligt överföll mej där i snön. "Herre gud skall människan lägga sej ner, då får man busa"...



Skönt var det att komma ut ett tag, jag drog in för att skala potatis och gubben och Leia de gick till skogen...



Man riktigt såg på Peter va han njöt när han gick iväg, han har saknat detta med hund väldigt mycket, speciellt när han går till skogen, en trogen kamrat vid sin sida.



Här kan man se va mycket snö som kommit. Nu ligger Leia vid mina fötter och sover, sliten efter skogspromenaden och ruchen efter 3 rådjur...gubben han är ute med traktorn och försöker göra väg så vi kommer ut...Jag skall steka kött till middan idag, gott efter all julmat.

Tack Bylunds för att vi får låna er goding...hon är världens mysigaste hund....och hon älskar katter....haha


Kommentarer
Postat av: Anki

Ja herregud så mycket snö ni har fått! Jag kan tänka mej att ni har haft trevligt med den där lille hunden



Kram på dej!

PS Har inte orkat med att vara så flitig med att svara på inlägg, jag mår inte så bra just nu DS

2009-12-26 @ 13:00:00
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: ejmis

Hundarna blir verkligen helt galet lyckliga i snön =)

God fortsättning!!

2009-12-26 @ 13:39:13
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Bylunds

Oj vad hon sysselsätter er. Eller kanske ni henne?? Vi tror att hon stormtrivs och kanske aldrig vill komma hem igen.. Gött att ni har det bra. Kanske kan ni tänka er och ha en igen:)

Kramar

2009-12-26 @ 13:40:32
URL: http://thebylunds.com
Postat av: Karin

Tack så mycket:)

Vi har saknat Leia här hemma i Skåre :)

2009-12-27 @ 17:14:18
URL: http://karinbylundd.blogg.se/
Postat av: Sara- Zassi

Hahaha.. underbart! Här bara snöar och snöar och snöar det oxå. Fast jag gillar verkligen snö och vinter.



God fortsättning önskar jag dig! Härliga bilder =)

Kramkram/Sara

2009-12-28 @ 11:22:17
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Ninni

Va mysigt ner ser ut att ha det..blir det kanske en ny hund??



Ha en fin dag..kramen

2009-12-28 @ 12:24:20
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Mari

ååååååååå lyllos!

God fortsättning.

Kram

Mari

2009-12-28 @ 12:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0