Ölme Prästgård



Igårkväll var jag på julbord med jobbet...vi var på Ölme prästgård...väldigt gott och alldeles perfekt julbord...Ölme prästgård har funnits sedan början av 1700 talet, ligger vackert intill E18 några mil precis mellan Karlstad och Kristinehamn..Vi var ca 40 st som var där från jobbet och det var andra året i rad vi var här.


JoomlaWorks AJAX Header Rotator

Upplyst fasad, väldigt vacker på kvällen..


Image













JoomlaWorks AJAX Header Rotator


Delar av julbordet....bilderna har jag lånat från Ölme Prästgårds egen hemsida....

Har suttit här på jobbet sedan strax innan sju idag, inte kunnat sova inatt, herre gud jag var ju så mätt hela natten, hjärtklappning av 2 koppar kaffe vid halv tio. Nu till arbetssysslorna istället, so long


Kommentarer
Postat av: Lina

Å gud så gott det såg ut!! Ja det är verkligen en fin gård det där. SÅ himla fint de har lyst upp den också!



Längtar verkligen efter julmaten på lördag kände jag nu. Mums så smarrigt det ska bli.

Puss puss

2009-12-08 @ 10:34:03
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Håller med Lina... så gott det såg ut, och vilken fin gård.

Det är alltid himla kul att gå ut och äta julbord... nu är det ju några år sedan jag var ute på någe sådant "galej", men jag gissar att både mat och stämning är ungefär detsamma överallt.

För oss blir det julbordet hemma... men det är inte fy skam det heller!



Kram min goa vän...

2009-12-08 @ 12:58:26
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Ninni

Gott med Julbord men jag blir ju mätt med en gång..suck!

Där har jag aldrig varit och käkat..ser jättemysigt ut.



Ja kaffe på kvällen..går bara inte!

Kramen



2009-12-09 @ 15:46:51
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Helga

Men så mysigt det ser ut! Jag kan tänka mig att du blev proppmätt, man blir ju ofta det vid julbord. Hoppas du sover bättre inatt nu då!

2009-12-09 @ 18:44:24
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0