Torsdag 10 dec


Torsdag och ledig dag, skall åka med mamma för att handla som vanligt den lediga dagen...hon skall nu handla det sista inför den stundande julfesten med oss alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn på lördag, det skulle inte bli så mycket mat, men herre gud va hon bullar upp....ja du lilla mamma....(och förresten pappa kommer på hela tiden på nya saker), kanske skulle det vara revbensspjäll, omelett med svamp (när det redan finnns med räkor och sparris)...jag har gudskelov lyckats stoppa en del av maten, herre gud vi skall väl inte rulla därifrån...eller somna pågrund av paltkoma.
Ja mysigt skall det bli att få träffa alla, det är så långt emelan vi kan samlas nu för tiden...vi blir 28 eller 30 st så vi är en stor samling.

Idag är det Nobeldagen, så ikväll sitter man klistrad framför tv för att titta på alla vackra människor..Hörde just att Barack har landat på Norsk mark med sina 170 anställda...Oslo är avstängt inne i city och polispådraget har inte varit så stort på väldigt många år, det kostar en hel massa Nkr, hörde summan men är inte säker så jag törs inte skriva det...en fruktansvärd summa var det.
Min gubbe är där och jobbar denna vecka och förra veckan han var där så såg han hur det klistrades fast brunnslock för att inget skall hända.




Nu skall jag resa, har druckit ur min stora balja kaffe....dax för Konsum....tanka pappas bil och sen en balja kaffe till nere hos föräldrarna. Återkommer.....


Kommentarer
Postat av: Lina

Härlig dag! Hälsa med dig till mormor och morfar, ska bli himla mysit på lördag. Ser vääääldigt mkt fram emot mormors mat! puss

2009-12-10 @ 10:46:46
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0