Alla hjärtans dag


Valentin - 14 februari - eller vad ni kallar den för... för mej är den detta år stora influensadagen, kul va.

Gubben kom hem på förmiddagen från byn med varsin bakelse, hjärtabakelse...gud så gullig och snäll....men jag har ju ingen smak, så himla synd för det var både marängnötbotten, choklad, grädde och ett rosa hjärta på toppen.
Men mycket smak sitter i ögonen så den var faktiskt jättegod...tack min älskade gubbe för att du finns i mitt liv.



Nu på kvällen satt vi oss tillrätta i soffan, med var sin bärbar i knät och bläddrade runt lite...jag skulle kolla på hockeymatch med mitt älskade FBK ( de gav Frölunda på nöten med 8-1 ) ..gubben jobbar som vanligt...i hockeypausen satt jag mej och bläddrade lite på olika bloggar, kom till en jag läser med stort nöje varje dag...du vet vem du är...
hon sa till mej att när jag känner mig krasslig eller håller på att bli så sätter jag mej i ett rykande hett fotbad...så när Melodifestivalen började så satt vi där gubben och jag med fötterna i baljan, med varsin teakopp i handen, massor med honung och ingefära i...så försvinner inte min förkylning nu då vet inte jag vad jag skall göra...och gubben kanske aldrig behöver få någon...tack min vän för rådet till mej, nu tror jag benhårt på detta...jag vill till jobbet på måndag.



Jag lovar att någon kväll skall även benen få sitt...herre gud så jag ser ut..gamla tant.

Stackars Ville hunden han låg neranför våra fötter och suckade stort, jag vill ut...snälla gå upp ur baljan...



Men nu skall han få komma ut på promenad, Peter har kommit ur baljan, skrapat fötter och smörjt in dem med pepparmyntssalva...man går liksom på moln...
Inatt sov jag mellan 01.00 och 04.30...utan att hosta, men sen var det kört...upp till vattenkokaren, och gjorde en stor balja med honungsvatten,   satt  uppe i fotöljen och drack ur den, kröp sen ner igen bakom gubben och kom inte upp förrän vid 08.30..Melodikrysset kl 10.00 med Ulrika, det kan man bara inte missa, det är livskvalite,men som sagt, jag är långt ifrån
bra....men detta kanske gör underverk, håll alla tummar ni har.

Jag har även facebook, det är lite roligt med den för man finner en hel massa gamla vänner...jag har bla funnit en gammal klasskamrat som jag gick på gymnasiet med, vi har inte setts på säkert 30 år...nu "pratar" vi med varandra varje dag..ibland flera gånger dagligen...våra liv delades men nu har vi verkligen funnit tillbaka...Tack för att jag får vara din vän...www.ninnieblogspotcom.blogspot.com, kolla den bloggen, mycket trevligt att läsa där...

Till våra tre underbara ungar...pappa och jag älskar er...en stor bukett rosor till var och en av er...

Kommentarer
Postat av: Anki

Vilken bakelse gubben kom hem med! Bra att du tog kort på den, nästan synd att äta upp den!

Kram

2009-02-14 @ 23:18:14
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Ninni

Ohhh vilken smarrig bakelse...men va tråkigt att vara sjuk, stackars dig!



Ja du ska se att gubben klarar sig efter fotbadet.

Inte visste jag att det skulle kunna hjälpa.



Kryapådejnu...kramen

2009-02-15 @ 10:15:48
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Helga

Ingen dålig bakelse det där och dunderkur med fotbad - låter kanon!! Nu hoppas jag du blir frisk och det fort! Kramen...

2009-02-15 @ 10:21:13
URL: http://helga1.bloggagratis.se
Postat av: Lina Lettenström

Älskar er också!

puss

2009-02-16 @ 09:31:05
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0